Skip to main content

Hallo,

Ik denk dat ik last heb van packet loss. Verder is het netwerk stabiel en heb ik altijd een lage ping alleen ervaar ik wel in diverse games een kleine vertraging in reactie tijd ten opzichte van mijn muis en toetsenbord. In het programma "pingplotter" zie ik dan ook dat met Ipv4 ik gemiddeld ongeveer 60% packet loss heb, dit lijkt mij aardig veel. Verder zie ik bij een IP dat begint met 139 altijd een PL van 98%. Nou had ik dat gelezen dat die servers niet goed reageren op pings i.v.m. met beveiliging en dat dat dus niet erg zou moeten zijn. De 60% packet loss die ik bij mijn eigen IP zie staan op de eerste lijn lijkt mij wel een probleem. In deze test bekeek ik de traceroute naar "google.com".  Ik maak gebruik van bekabelt internet en heb kabels al verwisseld alleen lost dat niks op. Aangezien ik weinig kennis heb op dit vlak ben ik benieuwd of iemand anders hier bekend mee is en weet of dit een probleem is ja dan te nee en hoe ik het kan oplossen. 

 

Modem: v10A

 

Gr,

Erik

 

Hoi @Erik ogototh . Welkom op het forum.

Kun jij eens wat screenshots van pingplotter posten? Liefst naar verschillende websites en gameservers? 


Hallo, dank voor uw antwoord.

Hierbij verschillende screenshots van de pingplotter resultaten.

 

Gr,

Erik

Apex game server
League game server(gekregen van tech mederwerkers van League zelf)
Google.com

 


Die plots zien er niet zo raar uit, @Erik ogototh .  De gegevens komen wel op hun bestemming.  Ik zit nog wel even met die PL bij je eigen router. Heb jij ipv6 aanstaan? Zo ja, wat gebeurt er als je die uitzet?

Je gamet ook via de pc toch? 


Hallo,

Ipv6 staat al uit, als hij aan staat zelfde resultaat. Ik game ook inderdaad via de PC. Zoals mijn begin vraag ook luide lijkt mij inderdaad the PL bij mijn eigen router inderdaad een probleem.

Als ik ipv6 aan zet dan krijg ik uiteraard bij google een ipv6 IP en heb ik geen PL meer, overigens maken de games waarbij ik dus met Pingplotter getest heb geen gebruik van ipv6 dus veranderen daar de IP's niet en behoud ik de PL. 

 

Gr, 

Erik


Hoe heb je ipv6 uitgezet? Staat het ook uit in de netwerk settings van je pc? 


control panel/network and internet/network and sharing center/change adapter settings/ethernet/proporties/internet protocol ipv6 uizetten.


ALs je nu een Pingplot uitvoer naar je router alleen dus naar 192.168.2.254 zie je dit dan ook.

Hebben andere apparaten in je netwerk ook deze pakketloss ? ( Ping app op je telefoon via WiFi etc )

Als andere devices het niet hebben, heb je dan toevallig een NIC van het merk Killer Gaming ? 

Moeten even uitsluiten of het je device is of je netwerk hier want idd pakketpost naar de router is wel raar als kabel etc goed is


Hallo,

Als ik naar 192.168.2.254 ping heb ik geen packetloss. Als ik met mijn telefoon via wifi ping heb ervaar ik geen packet loss. Mijn NIC is van realtek(wist niet precies wat je bedoelde maar volgens mij wordt dit bedoelt?) 

 

Gr,

Erik


Hallo,

Ik kan beter even bellen met iemand of niet. Via dit forum is tot een oplossing komen niet echt goed mogelijk door de lange antwoord tijden.

 

Met vriendelijke groet,

Erik


Hallo,

Nog iemand hier die mij verder kan helpen?

Gr,

Erik


Mooi man, KPN. 


Die pingplots laten eigen geen rare dingen zien uitgezonderd de packetlosses op de eigen Experia/KPN Box.

Welke Experia/KPN Box heb je?

Klopt het dat je zegt dat je deze packetlosses alleen hebt vanaf bekabeld aangesloten apparaten en via IPv4?

Heb je ook nog "super"WiFi's in gebruik?


Hallo,

Dat klopt inderdaad. 

Modem: v10a

Geen super wifi's in gebruik.

Mvg,

Erik