Skip to main content

Hallo! 

Ik heb al een tijdje last van lage download snelheden. Ik dacht dat het kwam omdat ik op wifi zat. Maar ik heb inmiddels mijn pc gekoppeld aan een superwifi punt met een ethernet Kabel. (het superwifi punt staat op een goeie pleken het lampje brandt groen) En de download snelheid is alsnog laag. Als ik een speedtest doe geeft hij 30 mb aan, wat super mooi is. Maar als ik dan op steam, of op epic games wat wil downloaden gaat het tot maximaal 4,7 mb. Ik heb op steam van alles geprobeerd, downloadregio vervangen, cache wissen, verwijderen en opnieuw downloaden. En het blijft voorkomen. Iemand hier misschien een oplossing voor?

 

Alvast bedankt! 

Hallo @Bloktenboer, welkom op het KPN Forum!

Hier is geen oplossing voor, want het klopt. Dit zit hem in het verschil tussen Mbps en MBps. Let op het hoofdletter gebruik!

De download snelheid die je in een speedtest ziet, wordt weergegeven in Mbps. De download snelheid in Steam en Epic Games is in MBps. En 1 MBps staat gelijk aan 1 Mbps.

Als je dat dus omrekent: 4,7 MBps x 8 = 37,6 Mbps. Dus eigenlijk een hele mooi snelheid. :blush: