Skip to main content

goedemiddag 

sinds een paar dagen heb ik een zeer lage downloadsnelheid en ook een lage wifisnelheid

iemand enig idee wat er aan de hand is voordat ik met kabels in de weer gaat

Hallo @hertog kees haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstrat daarna tevens de router even.

Gaat het nu goed, bekabeld gemeten?

 


nee het maakt niets uit


Hallo @hertog kees dan even bellen met 0800 0402.

Succes.

 


Goedemorgen @hertog kees en welkom hier op ons forum :)

Durf ook niet meteen te zeggen wat hiervan de oorzaak is maar heb je hier inmiddels contact over gehad met onze klantenservice en zo ja, wat is hier verder uitgekomen? Mocht het probleem nog steeds spelen dan denken we natuurlijk graag met je mee!


Hoi morgen komt er een monteur, gisteren een andere modem gehad maar dat hielp niet 


Hoi morgen komt er een monteur, gisteren een andere modem gehad maar dat hielp niet 

Top en bedankt voor deze terugkoppeling @hertog kees!
Zou je morgen nog kunnen laten weten of de monteur het probleem heeft verholpen en zo ja, wat hij precies heeft gedaan om het op te lossen Daar ben ik nog wel eventjes benieuwd naar. 


Ok


hoi een vraag ,als je een speedtest doet dan zie ik staan cloudwebservices of kpn met een plaatsnaam erachter maar dat is elke keer verschillend klopt dat?


hoi een vraag ,als je een speedtest doet dan zie ik staan cloudwebservices of kpn met een plaatsnaam erachter maar dat is elke keer verschillend klopt dat?

Dat klopt want de speedtestsoftware zoekt naar de op dat moment meest geschikte server om mee te testen.

 


ok dank je wel 


hoi een vraag ,als je een speedtest doet dan zie ik staan cloudwebservices of kpn met een plaatsnaam erachter maar dat is elke keer verschillend klopt dat?

Het beste is natuurlijk testen via een speedtest server van KPN, Cloudwebservices presteert sowieso altijd wel minder, ik heb er zelf vaker snelheden van <800Mbit dan boven de 800Mbit.

Wat je kunt doen in de speedtest.net App, is het schuifje aan de onderzijde omhoog schuiven, klikken op ‘Testserver veranderen’ een een voorkeurserver instellen door bijvoorbeeld bij KPN Amsterdam helemaal rechts op de 3 puntjes te klikken en ‘Maak deze server favoriet’ te selecteren. Vanaf dan maak je in het vervolg verbinding met die server.

Servers worden at random geselecteerd en er wordt niet gekeken naar afstand, drukte etc. dus soms kan het voor komen dat er een testserver geselecteerd wordt waarnaar de routering (vanaf KPN) niet helemaal lekker loopt.

Cloudwebservices bijvoorbeeld bevind zich in Woerden, maar diens routering verloopt via Hostslim die soms nogal eens wat issues heeft (sowieso een hogere latency) wat ook weer enige invloed heeft op de performance.