Skip to main content

Het probleem met sneller internet buitengebied van eind 2022 lijkt terug. Verbinding komt met vertraging tot stand, ping zit rond de 1000-2000 ms. Ook upload zeer traag, ca 0.2 Mbps. Hersteltool doorlopen t/m herstart modem. Geen verbetering. 

Bij mij sinds vandaag ook alweer hetzelfde probleem. Hoge ping die varieert van 1300 tot 2000 ms.

 


Hi @Edebrn! Begrijp ik goed dat je het modem al gereset hebt? En het Buitengebied kastje al gereset hebt? 

Als dit zo is, laat het dan hier weten. Laat ook even of de simkaart goed in het apparaat is geklikt. 

Als je dit allemaal zo is, vul dan je profiel in. Dan kan ik de verbinding voor je doormeten. 

@Rubicon normaal zou ik je reactie afsplitsen. Maar omdat jullie beiden op hetzelfde moment deze storing ervaren wil ik graag kijken of het met elkaar te maken heeft. 

Wil je daarom laten weten of jij bovenstaande stappen ook hebt gedaan? En wil jij ook je profiel invullen?


Ping inmiddels normaal sinds gisteren. Voor zekerheid beide modems gereset. 


@Rubicon Is het voor jou ook opgelost? 

@Edebrn mocht het probleem toch weer beginnen, laat het dan hier weten. Ik zie dat je je adresgegevens hebt doorgegeven. Dan houden we alles op 1 plek. 🙂


Goedemorgen, verbinding is weer slecht. Ping  100ms, download 0,8 Mbps upload 15 Mbps. Alle kastjes gereset, had geen effect. 


@Edebrn ik heb de verbinding doorgemeten. Daar zie ik niks geks. Wil je nog wel bevestigen dat het Sneller Internet Buitengebied modem direct op je eigen Experia Box is aangesloten?


Hoi Bram, 4g modem is idd rechtstreeks aangesloten. Upload momenteel 0,66 Mbps. Ik werk met bedrade WiFi versterkers (van KPN). 


@Edebrn wil je nog bevestigen dat je de uploadsnelheid ook merkt zonder de speedtest? De Sneller Internet Buitenbegied module merkt namelijk niet altijd dat er een speedtest gedaan wordt. Dan slaat deze niet aan en meet je de extra snelheid niet. 

Kijk ook nog of het helpt de simkaart opnieuw in de module te installeren. En richt deze naar het zuidwest. Daar is de beste ontvangst. 

Als deze beide opties niet helpen wil ik een buitenantenne aanraden. Die helpt het signaal beter te ontvangen. Er is namelijk wel goed signaal in de buurt


Hoi Bram, normaliter heb ik prima ontvangst dus structurele maatregelen zijn niet nodig. De afgelopen dagen ook geen problemen meer gehad. Dank voor het meedenken! 


@Edebrn gelukkig! Gratis zijn de mooiste oplossingen. Mocht het wel terugkomen, noteer dan duidelijk tijden en datums. Noteer eventuele bijzonderheden en laat het hier weten. Dan houden we alles op 1 plek en hoeft niet een medewerker zich opnieuw in te lezen. 


Hoi Bram, gisteren weer 2 metingen met hoge ping. 15 mei, 21.17u. Up/download was OK. Zie screenshot 

 


@Edebrn dat is inderdaad erg hoog. Dit betekent alleen niet direct dat de verbinding slecht is. De speedtest zal altijd proberen de hoogst mogelijke snelheid aan te geven. In jouw geval is het zo dat de Sneller Internet Buitengebied module probeert bij te schakelen. Omdat de speedtest hierop “wacht” kan de ping hoger uitvallen. Maar dit geeft dus niet aan dat de verbinding slecht is. 

Waarom ben je de speedtest op dit moment begonnen? Was er iets aan de verbinding dat niet lekker werkte? Of had je traag internet bij gebruik van een app?