Skip to main content

Hallo,

sinds kort heb ik een aansluiting bij kpn 1Gbs. Helaas is de download snelheid maximaal 250 Mbps. Upload snelheid 407 Mbps. Ik heb via mijn kpn app alles uitgevoerd wat het aangaf. Ik heb naar de servicebureau gebeld en we hebben 45minuten gekeken of we verbetering kregen. Helaas van niet. Heb de modem omgeruild bij de kpnwinkel. Ook geen verbetering. Heb toen een utp-kabel cat. 7a gekocht en aangesloten. Ook geen verbetering. Ik heb de box12 en deze staat op 2 meter van mijn iPad. Geen spullen of muren tussen modem en iPad. Wat kan ik doen om de snelheid te verhogen. 
 

Raymond

Meet eens op een bekabeld aangesloten pc of laptop. Welke snelheid haalt u dan?


400Mbps is echt wel prima voor een ipad.


400Mbps is echt wel prima voor een ipad.

Upload ok maar download heb ik meestal maar 147Mbps.  Dat is een verlies van meer dan 850 Mbps   Ik heb een ethernet kabel besteld. Zodra doe binnen is zal ik het bekabeld meten. 


400Mbps is echt wel prima voor een ipad.

Upload ok maar download heb ik meestal maar 147Mbps.  Dat is een verlies van meer dan 850 Mbps   Ik heb een ethernet kabel besteld. Zodra doe binnen is zal ik het bekabeld meten. 

Wat voor snelheden meet je via een kabel?

Hou er rekening mee dat het apparaat waar je die kabel op aansluit wel zulke hoge snelheden ondersteunt. Een gemiddelde ethernet naar USB adapter is hier bijvoorbeeld neit geschikt voor.

Verder is het vrij belangrijk om te testen via de ookla speedtest. (bij voorkeur die, die je via windows gratis kunt downloaden)


400Mbps is echt wel prima voor een ipad.

Upload ok maar download heb ik meestal maar 147Mbps.  Dat is een verlies van meer dan 850 Mbps   Ik heb een ethernet kabel besteld. Zodra doe binnen is zal ik het bekabeld meten. 

Wat voor snelheden meet je via een kabel?

Hou er rekening mee dat het apparaat waar je die kabel op aansluit wel zulke hoge snelheden ondersteunt. Een gemiddelde ethernet naar USB adapter is hier bijvoorbeeld neit geschikt voor.

Verder is het vrij belangrijk om te testen via de ookla speedtest. (bij voorkeur die, die je via windows gratis kunt downloaden)

Ik heb geen Windows.  Ik gebruik macos, iOS en iPad-iOS. Kan geen ookla downloaden. Ik gebruik Speedcheck premium. De kabel voor mijn iMac komt vrijdag binnen. Dan ga ik bekabeld meten. Ben benieuwd naar de snelheden. 


Okay! Ik ben benieuwd.

Wat die ookla app betreft. Daar zijn we hier op het forum gaandeweg achter gekomen na de introductie van die snelle verbinding.  Deze gaf en geeft de meest betrouwbare resultaten. 

Het is belangrijk om de specs van je mac en je ethernet adapter te bekijken en of ze deze hoge snelheden ondersteunen.   Ik vermoed van wel maar even checken kan geen kwaad.

En als je gaat meten kun je ook onze speedtest proberen. Liefst via chrome.

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Â