Skip to main content

Hi @Bart_ 

Hier is zo’n zelfde gevalletje.

De oneven huisnummers zitten op een actieve straatkast. Daar haal je 20/200mbps. De even huisnummers niet. Hier zit je max op 30mbps. Daar gaat je twee tv’s aan snelheid nog van af en hou je weinig bandbreedte over voor de overige apparaten in huis. De kabelverdeler op de Ruysdaelstraat is niet omgebouwd. Hierdoor is de snelheid echt aan de lage kant voor deze tijd. En al helemaal nu er meer capaciteit nodig is in deze tijd voor thuiswerk etc.

 

Kan je is nakijken/vragen waarom deze nog niet actief gemaakt is en of dit wel op korte termijn kan gebeuren. 
 

Er wordt veel geklaagd in de wijk dat de snelheid enorm gedaald is sinds iedereen meer thuis zit.

 

Gegevens vind je terug in mijn account. 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Het probleem:
De andere straatkast in de wijk heeft een DSL tussen 180-222 >. Onze straatkast is de enige (!) in de wijk met VDSL 45 in theorie. Waarom vermeld ik in theorie. In de praktijk ligt deze snelheid inmiddels op 30 of zelfs lager. In de afgelopen jaren is KPN druk bezig geweest met het upgraden van diverse straatkasten en kabelverdelers in onze woonplaats. Bij ons bleef de snelheid helaas laag, terwijl omliggende wijken steeds werden geupgraded en daarmee hogere snelheden halen over één lijn.


Er staat geen onderhoud gepland. Het lijkt er op alsof deze is 'vergeten'...... 

https://vvdsl.robinflikkema.nl/straatkast.php?id=3348#

 

Zelfde wijk wel geupgraded:

https://vvdsl.robinflikkema.nl/straatkast.php?id=3347

 

Wens:
Graag wens ik dus een upgrade van deze kast.

https://vvdsl.robinflikkema.nl/straatkast.php?id=3348#

Dit is niet meer van deze tijd, helemaal niet daar alles eromheen wél aangepast wordt en ziggo hier ook al internetsnelheden ver boven de 500mbps aanbied. Helaas is glasvezel hier ook geen optie, behalve in de nieuw bouwwijken is/wordt dit aangelegd.

 

Admin: samengevoegd met lopend topic


Kijk even op www.kpnnetwerk.nl vul je postcode in en je ziet of er iets staat te gebeuren qua upgrade.


Kijk even op www.kpnnetwerk.nl vul je postcode in en je ziet of er iets staat te gebeuren qua upgrade.

Dat is voor glasvezel en niet voor koper is mij door hun verteld. Ik heb deze dus gebeld en ze verwijzen mij naar kpn. 

En glasvezel wordt hier alleen bij nieuwbouw wijken aangelegd en niet voor bestaande bouw.


Mijn ervaring is anders. Een upgrade naar vdsl werd toen ook vermeld maar misschien nu niet meer. Maar als er binnen 2 maanden een upgrade zou komen had je zeker al post of mail gehad. Maar een medewerker gaat je er meer over vertellen.


Kan iemand van kpn bovenstaande in behandeling nemen aub?


Beste @Pimternet, flink balen dit! Ik zie dat jij, als de regelgeving omtrent Corona wat versoepeld is, wel naar pairbonding omgezet kunt worden. Dan kan je maximaal 76 Mbit/s halen en dat is al een stuk beter. Op dit moment staan er nog geen upgrades gepland. Dat gaat dus op korte termijn inderdaad niet gebeuren. Op de lange termijn kan ik er weinig over zeggen, dat is nog niet bekend. 


Beste @Pimternet, flink balen dit! Ik zie dat jij, als de regelgeving omtrent Corona wat versoepeld is, wel naar pairbonding omgezet kunt worden. Dan kan je maximaal 76 Mbit/s halen en dat is al een stuk beter. Op dit moment staan er nog geen upgrades gepland. Dat gaat dus op korte termijn inderdaad niet gebeuren. Op de lange termijn kan ik er weinig over zeggen, dat is nog niet bekend. 

@Marcia_  er ligt hier al in praktijk pairbonding. Dit heeft kpn al aangesloten. Echter geeft kpn in theorie aan, dat ik maximaal 3/30 of soms 10/37 kan halen op mijn adres. Je kan ook geen ander pakket kiezen dan hussel 50mb.

Ik ben de enige in dit complex die een extra ader paar ingelast heeft in de woning. Alle anderen beschikken over één ader paar. Je snelheid is dan echt laag. Twee tv ontvangers aan en je houd niet veel over voor andere apparaten.

 

Het is toch raar, dat de ene kant van de straat hoge snelheid heeft en de andere kant niet. Ook is onze kast dus niet aangepast en de andere wel in de wijk.

Kpn hoort deze dan toch ook aan te passen? 


Uiteraard staat er geen upgrade voor. Want wellicht denkt kpn dat ze hier alles al aangepast hebben of dat er een andere reden voor is.

Ik neem aan dat jullie dit kunnen uitzoeken/opdracht geven om dit uit te zoeken. Want nu in deze tijden en toekomst is meer snelheid wel een belangrijk iets geworden.

 


In het systeem moet de ‘drager’ nog omgezet worden naar pairbonding en ik zie dat dat nog niet gebeurd is. Deze orders kunnen pas weer worden aangevraagd op het moment dat de Corona regels nog meer versoepeld worden.

 

Voor wat betreft de snelheid: het is heel goed mogelijk dat de andere kant van de straat dichterbij de actieve straatkast staat. Dat die aangepast is, betekent niet dat die van jullie ook automatisch meteen aangepast is/kan worden. Daar gebeurt nog steeds, maar voor zover ik weet ook op dit moment minder vanwege Corona. Het is niet zo dat jij nooit een hogere snelheid zult gaat halen, alleen in de aankomende 2 maanden staat dit niet op de planning.