Skip to main content

Na reset naar fabrieksinstellingen van mijn V10 experiabox heb ik weer voldoende (17 mbps) downloadsnelheid). De uploadsnelheid blijft heel erg laag (0,7 mbpps). Dit is onvoldoende voor mijn (beperkte) toepassingen. Het gebruik van iCloud  is zo vrijwel onmogelijk. Af en toe doe ik dat dan maar via mijn telefoon verbinding. Slecht van KPN.

Hi Pieter, welkom op het forum. 

Zo te lezen gaat het hier om een DSL lijn op een adres dat verder weg staat van de wijkcentrale. Dit heeft niet zozeer met de provider te maken, maar simpelweg met de afstand tussen de centrale en je huis. Hoe ver hoe trager. Ik kan wel voor je kijken wat ik hier zie als maximaal haalbaar op je adres. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je.


Beste Alex,

Ik mijn profiel aangevuld. Ik had al een vermoeden dat het te maken had met de afstand tot de wijkcentrale. Maar het probleem speelt pas de laatste paar weken. Soms valt de verbinding helemaal weg. Mogelijk heeft dat te maken met nieuwe grootverbruikers dichterbij de centrale? Ik zit met smart te wachten op glasvezel maar dat schiet niet erg op.


Vandaag download snelheid 14 mbps en upload 0,7 mbps. 


Het ziet er naar uit dat ik toch nog iets voor je kan betekenen. Ik laat een aanpassing doen in jouw verbinding zodat je naar 28 down en ongeveer 4 up. Nog geen vetpot, maar voor de upload wel een factor 6/7 zo snel. 

Zo te zien is dit per 18 augustus rond. Heb de vrijheid genomen om dit alvast in gang te zetten, dus als je een bevestiging hiervan krijgt komt dit door mij.


 

Heel fijn, dank je wel. Als het goed is hoor je niet meer van mij. Anders meld ik mij weer


Helemaal goed!