Skip to main content

Besten,

Vanaf 1 augustus 2024 heb ik Superfiber 4. De uploadsnelheid is behoorlijk laag. Dit schommelt tussen de 379.97 Mbps en 608.58 Mbps. Dit vanuit mijn Asus GT AXE 16000 Router verbonden met KPN Box 14 met een Cat7 kabel. Uiteraard kan mijn Asus RouterĀ snelheden tussen de 1G en 10G wel aan. Bij Superfiber 1 was de uploadsnelheid rond de 925 Mbps.

Hele hoge downloadsnelheid en lage uploadsnelheid. Het geeft mij het gevoel alsof ik terug ben bij Ziggo. Mijn probleem is bekend en ik zou teruggebeld worden door KPN deze week. Helaas is dat tot op heden niet gebeurd. Sterker nog ik ging zelf achteraan en twee keer is de verbinding verbroken. En niet eens om mij terug te bellen.Ā 

Ergens hier bij de Community heb ik gelezen dat het probleem aan hetĀ Media ONTĀ ligt. En ik zou een Nokia Media ONT moeten hebben om mijn upload snelheid te verhelpen. Weet iemand waar ik een Nokia Media ONT kan halen? Of wordt het gefaciliteerd door KPN?

Ā 

Ā 

Als u rechtstreeks op de KPN Box 14 meet, welke snelheid haalt u dan?

De KPN Box heeft een ingebouwde speedtest. Wat haalt u daar mee?


@Nick83Ā Bedankt voor je reactie. Je geeft mij nu huiswerk. Dan mag ik een kabel uitrollen en met een laptop van een jaar oud gaan zitten. Volgens mij het doet er niet toe.

Vanuit de KPN Box 14 de blauwe Lan poort 10GĀ is een Cat 7 kabel verbonden met mijn Asus RouterĀ met toegewezen Wan Lan poort 10G. Als je de afbeelding goed heb bekeken. Zou je concluderen dat ik niet loopt te klagen over de download snelheid maar over de uploadsnelheid. Toen met Superfiber 1 waren zowel de download- als de uploadsnelheid vrijwel gelijk. Vermenigvuldig dat met een factor van 4.Ā In mijn beleving moeten zij gelijk zijn (rond de 3.540.39 Mbps). Ā 


Niet iedere lan poort kan overweg met een cat 7kabel, vervang die eens door een cat6 of cat6a kabel en de pc rechtstreeks bekabeld op de router, als je KPN belt met deze klachten willen ze ook een rechtstreekse verbinding en niets ertussen.

Bij de kennisbank staat een artikel als je de glasvezel snelheid niet haalt met een testprocedure @CedJulĀ 


Als u de interne speedtest van de KPN Box gebruikt hoeft u helemaal niets uit te rollen.


Ā 

@Nick83Ā ik heb net een speedtest uitgevoerd binnen de KPN Box 14 (Zie onderstaande afbeelding). @JanDĀ de speedtest isĀ uitgevoerd met een Cat 6 kabel vanuit de blauwe Lan poort 10G.Ā 

Ā 

Ā 


Hoi @CedJul, ik raad je aan om deze checklist te doorlopen:Ā Snelheid te laag bij KPN Glasvezel? Doe de check!.Ā 


Reageer