Skip to main content

Ik heb sinds kort ook min abonnement verhoogd naar 1gbit/s tot nu valt het heel erg tegen.

Gisteren nog de tp-link deco x60 gekocht in de hoop dat het de snelheid zou verbeteren maar helaas, hij kom niet boven de 350 mbit/s.

Ik weet niet of het komt door het modem de experia box v10a 

Het vreede was wel dat ik een nieuwe tv ontvanger thuis gestuurd kreeg (wat ik al heb en dus overbodig is) maar geen nieuwe modem 

Ik hoop dat er op een af andere manier de snelheid te verhogen is anders heeft het niet veel zin om extra te betalen voor 1gbit/s 

WiFi is gewoon niet sneller. 350 mbit is voor WiFi een hele mooie snelheid. Ja, er zijn mensen die nog wat hoger halen. Maar ook zat die de 300 nog niet eens halen.

Wilt u de 1000 mbit halen, werk dan op een bekabeld aangesloten pc of laptop. Dan zult u de 1000 mbit waarschijnlijk gewoon zowat halen. Probeer dat maar eens. Een speedtest rechtstreeks bekabeld op de Experiabox. Een andere Experiabox zal dan ook volkomen nutteloos zijn. Want die Experiabox geeft die 1000 mbit gewoon probleemloos door aan de Deco.


Met wifi ga je nooit die hoge snelheid.  Wat haal bekabeld?


Hmm ik heb helaas geen laptop (chromebook) of ander apparaat wat ik rechtstreeks in kan pluggen daarom is voor mij ook de wifi zo belangrijk

Misschien toch maar weer terug naar de 200 mbit/s dat haal ik ook bijna met de wifi en de deco terug naar de winkel 


Dat is een verstandig besluit😉