Skip to main content

Welkom Sieb! Vreemd dat dit probleem is ontstaan sinds de snelheidsverhoging. Als ik de wijziging bekijk lijkt dit alleen een administratieve wijziging te zijn geweest.

Bij packetloss denk ik niet direct aan 2-6 seconden helemaal geen verbinding. Maak je gebruik van draadloos internet of bekabeld?

Ik heb precies dit probleem en ook de 100mb lijn van kpn. https://forum.kpn.com/internet-9/packetloss-tijdens-gamen-league-of-legends-459283/index3.html voor screenshots en verdere uitleg namens riot games ook. Vraag me af of een nieuwe modem echt de oplossing is voor het probleem?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Klantvankpn . Jammer dat het niet wil vlotten met die game.

Je hebt dit alleen bij League of legends? Wat gebeurt er als jij via een vpn of via een tijdelijke hotspot speelt?


Hoi @Klantvankpn . Jammer dat het niet wil vlotten met die game.

Je hebt dit alleen bij League of legends? Wat gebeurt er als jij via een vpn of via een tijdelijke hotspot speelt?

Hetzelfde probleem, heb met wifi op laptop geprobeerd en ja alleen lol is het. https://forum.kpn.com/internet-9/packetloss-tijdens-gamen-league-of-legends-459283/index3.html#post930541 Zie je inbox ook voor meer info. In deze topic staat ook alles uitgebreid uitgelegd. Maar ik zag dat iemand anders precies hetzelfde probleem ondervond.


Het valt op dat dit spel vaker dit soort issues heeft. Daarmee wil ik zeker niet de ‘schuld’ daar neerleggen maar we hebben al meerdere malen onze experts benaderd met deze informatie. Dat kun je ook lezen in de reacties van mijn collega @Erik_ .  Aan KPN zijde (faciliteren van het netwerk) lijkt niks aan de hand. Nu geef ik toe dat de materie natuurlijk wel ingewikkeld is. We hebben in het verleden ook cases gehad waarbij er wél iets verkeerd ging bij de routering. Maar dan waren er plotseling veel meldingen. Dat lijkt hier niet aan de hand en krijgen we ook terug van de techneuten. 

Ik ben nog steeds benieuwd hoe het gaat als je van je telefoon een hotspot maakt (als dit mogelijk is natuurlijk) en tijdelijk via het mobiele netwerk(hopelijk 4g) contact maakt. 

Ken je nog anderen in Nederland die het spel spelen en van een KPN verbinding gebruik maken? Als ik méér cases heb, heb ik meer mogelijkheden om dit opnieuw aan te kaarten. 


Beste Erwin, 

Zoals in de eerdere posts aangegeven speelt dit nu al 8 maanden. Het moet liggen aan de routing van de 100mb lijn als ik zo het forum hier kijk. Ik heb alles geprobeerd samen met de support afdeling van riot games. Ook zij geven aan het ligt aan de routing. Morgen ga ik over naar 200mb dan ben ik benieuwd of het over is, tot die tijd vind ik het storend dat dit al zo lang speelt en niet door kpn serieus wordt genomen. Vaak genoeg de klantenservice gebeld ook de technische dienst hierover die er niets mee doen jammer genoeg. Zoals in eerdere berichten aangegeven vpn en wifi en mobiele data geprobeerd andere apparaten geprobeerd maar het blijft de verbinding. Reset 10x per dag de modem maar ook dat helpt niet. Ik wil graag een oplossing hiervoor....


Zoals in de oudere post weergegeven is het probleem nog steeds een actueel probleem. Vervelend is echter dat zowel riot als kpn de spelers aan het trollen zijn door naar elkaar te wijzen. Test van vandaag en met begeleiding van riot. Als speler wil je gewoon spelen en geen politieke spelletjes spelen, het is nu al 8 maanden aan de gang….. Ik stel voor dat KPN contact op zoekt met RIOT GAMES en dan het gesprek aangaat over dit probleem, wij als speler worden steeds van het kastje naar de muur gestuurd jammer genoeg. 

Het lijkt mij erg aannemelijk dat iedereen die kpn heeft hier last van heeft maar niet de know how om dit goed uit te zoeken. 

 

 

Bij een andere check komt het volgende uitrollen:

test 1) 162.249.72.1

test 2) 185.40.65.1

De ene valt weg op de kant van eurorings.net de ander op de franse server van RIOT… 

Na contact gaf riot gisteren aan dat de lagreport functie( https://lagreport.euw.leagueoflegends.com/) niet altijd accuraat is. Als ik naar mijn eigen input kijk klopt er niets van namelijk.

 

https://lg.eurorings.net/index.cgi


Looking Glass - traceroute 162.249.72.1 as-number-lookup inet wait 1
Location: Route-Server Amsterdam (Juniper)

1 asd2-rou-1043.NL.eurorings.net (62.132.1.6) 18.243 ms 19.491 ms 2.205 ms
2 ae9.edge3.Amsterdam1.level3.net (213.244.164.205) 0.892 ms 0.877 ms 0.828 ms
3 ae-2-3209.edge3.Frankfurt1.Level3.net (4.69.163.102) .AS 3356] 7.122 ms 6.943 ms 6.867 ms
4 * * *
5 ae99.er02.fra02.riotdirect.net (104.160.143.160) 1AS 6507] 10.915 ms 10.944 ms 11.037 ms
6 * * *
7 * * *
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 * * *
12 * * *
13 * * *
14 * * *
15 * * *
16 * * *
17 * * *
18 * * *
19 * * *
20 * * *
21 * * *
22 * * *
23 * * *
24 * * *
25 * * *
26 * * *
27 * *

LG
Looking Glass - traceroute 185.40.65.1 as-number-lookup inet wait 1
Location: Route-Server Amsterdam (Juniper)

1 asd2-rou-1043.NL.eurorings.net (62.132.1.6) 0.618 ms 0.419 ms 0.394 ms
2 rt2-rou-1022.NL.eurorings.net (134.222.48.211) 5.158 ms 2.849 ms 2.398 ms
MPLS Label=300528 CoS=0 TTL=1 S=1
3 asd-s17-rou-1041.NL.eurorings.net (134.222.48.235) 4.175 ms 4.237 ms 4.627 ms
4 * * *
5 * * *
6 * * *
7 * * *
8 * *

Nieuwe tips gekregen van riot maar ook dit helpt niet helaas.

 

Hi there,

Phantom here, taking over your request

Thanks for the logs!

I know it seems strange, but please keep in mind that this route is different depending on where the packets have to reach, meaning that you can have a steady connection in many different games or applications(netflix, youtube, spotify etc.) and have a bad connection for League.

The problem is that your ISP is the one routing the packets that have to reach our League server, however some packets are lost along the way. Some route jumps take more time than others and this might cause problems. That's why usually at this point, we usually recommend contacting your ISP and request a formal investigation into your local area connection and into your home network.

I've also checked your files and I've put together a small guide for you to improve your connection:

By disabling IPv6, you can improve your connection, by eliminating possible lag, disconnections or network issues:

Go to this Microsoft website
Scroll down and press the download "Disable IPv6 on nontunnel interfaces (except the loopback) and on IPv6 tunnel interface" button
Open the "MicrosoftEasyFix20169.mini" file
Press "Next" when the window pops-up and wait
Press "Close" and you're all set

There are a number of networking issues that can be resolved by performing a quick reset or power cycle of your home network. Here are the steps:

Shut down all computers connected to your home network (modem/router/gateway).
Power down/unplug your router, if you use one.
Power down/unplug your modem. Have both devices off for at least 60 seconds.
Note: If your modem has a battery backup you will need to take the battery out for 60 seconds or use the reset button on the modem.
Turn on your modem and allow it to completely boot up. Wait until the indicator lights on the device stop blinking and display a steady green connection.
Turn on the router (if you have one) and allow to completely boot up as well.
Start the computers and allow it to completely boot up and re-establish an internet connection.

Keep me posted if you need further assistance.


Begrijpelijk, @Klantvankpn .

Wat gebeurt er als jij via je mobiele verbinding (hotspot) speelt? Je geeft aan dat je het daarmee getest hebt, maar ik kan uit het antwoord niet opmaken of het dan goed is, of juist niet.

Dit is essentieel voor mijn analyse.


Begrijpelijk, @Klantvankpn .

Wat gebeurt er als jij via je mobiele verbinding (hotspot) speelt? Je geeft aan dat je het daarmee getest hebt, maar ik kan uit het antwoord niet opmaken of het dan goed is, of juist niet.

Dit is essentieel voor mijn analyse.

Dan blijft het probleem aanhouden. Zelfs met p2p vpn of onion layer vpn of een andere vorm van nordvpn. Het is puur de routing denk ik want ik kan dat alleen opmaken als ik de fotos zie en de tests heb uitgevoerd.

 

P.s. Heb in een privé bericht meer info gestuurd naar U


Duidelijk, @Klantvankpn .  Ik zal contact zoeken met netwerkdeskundigen en zal je op de hoogte houden. Zodra ik een reactie heb, laat ik het weten.


Duidelijk, @Klantvankpn .  Ik zal contact zoeken met netwerkdeskundigen en zal je op de hoogte houden. Zodra ik een reactie heb, laat ik het weten.

Heel erg bedankt! Morgen gaan ze in de centrale de 200mb beschikbaar maken en dan probeer ik het met de 200mb lijn nog eens om te kijken of het probleem in de 100mb lijn zat eventueel.


Het kan niet aan mijn modem liggen? Vandaag de 200mb lijn aangezet en heb het probleem nog steeds. Had gisteren in clash royale( op de telefoon) ook al af en toe dat de wifi ff wegviel heel erg kort, vergelijkbaar met het probleem in LOL. Bedenk me ineens is het niet de modem die ipv 100% op 95% draait of iets?


Het kan niet aan mijn modem liggen? Vandaag de 200mb lijn aangezet en heb het probleem nog steeds. Had gisteren in clash royale( op de telefoon) ook al af en toe dat de wifi ff wegviel heel erg kort, vergelijkbaar met het probleem in LOL. Bedenk me ineens is het niet de modem die ipv 100% op 95% draait of iets?

Zojuist getest in battlefield 1 en hier gebeurt hetzelfde maar in een mindere mate als in LOL, in LOL gebeurt in een potje van 30 min minsten 10 keer namelijk.


Jij hebt aangegeven dat je het via een hotspot hebt geprobeerd en toen was het probleem er ook. Dat sluit het modem uit.  Vandaar dat ik daar zo op aanstuurde :-)


Ik laat je weten zodra ik een reactie heb van de technische achterban.


Ik laat je weten zodra ik een reactie heb van de technische achterban.

Helemaal top! Nu afwachten dan maar


Ik laat je weten zodra ik een reactie heb van de technische achterban.

Helemaal top! Nu afwachten dan maar

Update: Af en toe valt de verbinding weg in game bij rainbow six siege, dit is slechts een seconde of halve seconde maar het gebeurt wel. Heb nu 40u getest en het gebeurt ieder potje wel. Waars is dit ook wat er met league of legends gebeurt maar gebeurt het daar heftiger door de client van league of legends?

 

 


Ik heb helaas geen update meer gehad van mijn collega.  Hoe is de situatie nu bij jou?


Ik heb helaas geen update meer gehad van mijn collega.  Hoe is de situatie nu bij jou?

Hetzelfde als deze vraag. Ik wacht op de update van uw collega met de technische specificaties. Probleem blijft nog aanhouden.


Ik ben bang dat het doodloopt, @Klantvankpn . Wij kunnen aan onze kant geen fouten ontdekken. Ik heb helaas geen andere opties meer :-(


Ik ben bang dat het doodloopt, @Klantvankpn . Wij kunnen aan onze kant geen fouten ontdekken. Ik heb helaas geen andere opties meer :-(

Dit is het slechtse antwoord ooit. Vd week het nieuwe spel gespeeld van riot daar is het probleem niet maar met lol wel. Zijn meerdere mensen met het probleem en het probleem blijft aanhouden. Kan het spel niet spelen door een fout in de routing op de andere post zijn meer mensen met het probleem. Vind het erg slecht dat er niet inhoudelijk onderzoek wordt gedaan en dat het al meer dan 10 maanden speelt. Vind dit niet netjes van kpn en ook ronduit niet de service die ik gewend ben van kpn. Er is aantoonbaar een fout in jullie netwerk en er wordt geen poging gedaan dit op te lossen.


Er is aantoonbaar een fout in jullie netwerk ...

Kan je dat dat eens aantonen?


https://forum.kpn.com/internet-9/packetloss-tijdens-gamen-league-of-legends-459283/index3.html

10 dagen geleden nog iemand die precies hetzelfde heeft en dan loopt het dood? Er is daadwerkelijk een probleem wat onwijs frusterend is en dan wordt er op geen enkele wijze serieus naar gekeken? Schandalig gewoon, zeker ook vanwege de duur van het probleem en de moeite die ik erin gestoken heb om alles uit te zoeken de 1000x dat de klantenservice me niet verder kon helpen en dat alles volgens het systeem in orde was allemaal. Echter wel disconnect met de server iedere keer. Zowel kpn als riot games geeft aan dat het niet van hen komt, wat gek is want heb de data erbij en je ziet dat er ergens iets mis gaat.


Zowel kpn als riot games geeft aan dat het niet van hen komt, wat gek is want heb de data erbij en je ziet dat er ergens iets mis gaat.

Wat gaat er dan mis volgens jou?


Er is aantoonbaar een fout in jullie netwerk ...

Kan je dat dat eens aantonen?

Kom gezellig langs bij mij! Krijg je een bakje koffie en zodra lol opstart zie je disco na disco in een paar seconden. Kijk ook een naar de fotos in de bovengaande berichten van mij daar zie je dat ik meer dan genoeg heb gedaan om dit op te lossen. Ik doe het werk wel hoor. Ik zoek het wel uit, praat met beide partijen hen klantenservice die elkaar de schuld geven. Maar het geeft niet hoor, alles is in orde, kan al 10 maanden niet spelen en ergens zegt het systeem dat het in orde is. Maar als je 30x disconnect met de server is dat onwijs frustrerend zeker als je dit kenbaar maakt aan beide partijen en allebei zeggen dat het aan elkaar ligt. 


Zowel kpn als riot games geeft aan dat het niet van hen komt, wat gek is want heb de data erbij en je ziet dat er ergens iets mis gaat.

Wat gaat er dan mis volgens jou?

Misschien handig om de hele post te lezen ipv 1 reply? 


Ik snap dat het frustrerend is als je telkens gedisconnect wordt maar de vraag was om aan te tonen wat er dan mis gaat.

En kom dan niet aan met packetlosses ergens op het pad tussen jouw PC en de server want dat zegt helemaal niets. De hops op het pad zijn veelal ingericht om helemaal niet of vanaf een bepaalde load niet meer op ping verzoeken te reageren en zie daar ... packetlosses.

Een volstrekt normaal fenomeen en zolang de destination server maar bereikt wordt hoeft er niets aan de hand te zijn ongeacht of je nu wel of niet packetlosses ziet.