Skip to main content

Welkom Sieb! Vreemd dat dit probleem is ontstaan sinds de snelheidsverhoging. Als ik de wijziging bekijk lijkt dit alleen een administratieve wijziging te zijn geweest.

Bij packetloss denk ik niet direct aan 2-6 seconden helemaal geen verbinding. Maak je gebruik van draadloos internet of bekabeld?

Ik heb precies dit probleem en ook de 100mb lijn van kpn. https://forum.kpn.com/internet-9/packetloss-tijdens-gamen-league-of-legends-459283/index3.html voor screenshots en verdere uitleg namens riot games ook. Vraag me af of een nieuwe modem echt de oplossing is voor het probleem?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik snap dat het frustrerend is als je telkens gedisconnect wordt maar de vraag was om aan te tonen wat er dan mis gaat.

En kom dan niet aan met packetlosses ergens op het pad tussen jouw PC en de server want dat zegt helemaal niets. De hops op het pad zijn veelal ingericht om helemaal niet of vanaf een bepaalde load niet meer op ping verzoeken te reageren en zie daar ... packetlosses.

Een volstrekt normaal fenomeen en zolang de destination server maar bereikt wordt hoeft er niets aan de hand te zijn ongeacht of je nu wel of niet packetlosses ziet.

Beste wjb,

 

Bedankt voor je interesse, echter snap ik niet dat als jij een eigen bedrijf hebt en ict directeur dat je niet de hele post leest voordat je begint. Je ziet screenshots op 2 verschillende momenten van ping tests waar het mis gaat. Ik kan een filmpje maken dat ik random disconnect iedere 30 seconden, maar zie daar weinig toegevoegde waarde in met een ping van 9-11. Het probleem is enkel bij LOL. Riot zegt dat het met de routing van de isp(kpn) te maken heeft. Zoals al eerder benoemd in deze post. Het lijkt mij niet dat het met de hardware te maken heeft als het zich voordoet op zowel 4g als ethernet op laptop en pc.


Ik snap dat het frustrerend is als je telkens gedisconnect wordt maar de vraag was om aan te tonen wat er dan mis gaat.

En kom dan niet aan met packetlosses ergens op het pad tussen jouw PC en de server want dat zegt helemaal niets. De hops op het pad zijn veelal ingericht om helemaal niet of vanaf een bepaalde load niet meer op ping verzoeken te reageren en zie daar ... packetlosses.

Een volstrekt normaal fenomeen en zolang de destination server maar bereikt wordt hoeft er niets aan de hand te zijn ongeacht of je nu wel of niet packetlosses ziet.

Beste wjb,

 

Bedankt voor je interesse, echter snap ik niet dat als jij een eigen bedrijf hebt en ict directeur dat je niet de hele post leest voordat je begint. Je ziet screenshots op 2 verschillende momenten van ping tests waar het mis gaat. Ik kan een filmpje maken dat ik random disconnect iedere 30 seconden, maar zie daar weinig toegevoegde waarde in met een ping van 9-11. Het probleem is enkel bij LOL. Riot zegt dat het met de routing van de isp(kpn) te maken heeft. Zoals al eerder benoemd in deze post. Het lijkt mij niet dat het met de hardware te maken heeft als het zich voordoet op zowel 4g als ethernet op laptop en pc.

De verbinding met de server wordt gewoon niet gehaald 100% en valt weg in een game waar elke milliseconde telt is dat frusterend en ondenkbaar. Het is gewoon onspeelbaar geworden hierdoor. 


Ik vind het vooral jammer dat kpn er niets aan doet! Het speelt al zeker 10 maanden en ik krijg geen eens een volledige ondersteuning of wat vervelend voor je. Jammer dat je niet kunt spelen zolang al in een spel dat iedereen speelt. Het is ook van de ene dag op de andere een probleem geworden en speelt op 4g en wifi en ethernet. Het lijkt mij sterk dat ik de enige in omgeving zuid holland ben die kpn heeft en hier last van heeft. Zeker in een populair spel als lol. Mijn oplossing voor de afgelopen 10 maanden is dan ook niet spelen. Want er wordt niet gekeken of dit serieus opgelost kan worden en hoe dit technisch in elkaar steekt. Als een gewone klant van kpn vraag ik mij dan ook af of niet bij kpn moet gaan solliciteren om erachter te komen hoe ze te werk gaan en dit probleem kan oplossen.


Riot zegt dat het met de routing van de isp(kpn) te maken heeft.

Dat kan Riot wel zeggen, maar op basis van wat komen ze dan tot die conclusie?

Ik heb in al die traces geen enkele indicatie gevonden dat het ergens binnen de invloedssfeer van KPN fout zou gaan. Nogmaals, die packetlosses in die pingstests zeggen helemaal niets, dat is volstrekt normaal. Alleen als de destination server niet bereikt wordt is er sprake van een probleem.

Zo werkt de IPv4 DNS server van Cloudflare (1.1.1.1) hier uitstekend maar op de route er naartoe heb we toch packetlosses.

Vandaar ook mijn vraag om het aan te tonen dat de oorzaak binnen de invloedssfeer van KPN gezocht moet worden.


De verbinding met de server wordt gewoon niet gehaald 100% en valt weg in een game waar elke milliseconde telt is dat frusterend en ondenkbaar. Het is gewoon onspeelbaar geworden hierdoor. 

Waaruit blijkt dat de verbinding met de server niet gehaald wordt?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.