Skip to main content

Lampje ethernet knippert oranje op het NT kastje.

Aan en uit gezet zonder resultaat, lampje ethernet blijft oranje knipperen.

Mijn smart tv kan geen contact maken met internet omdat geen ethernet beschikbaar is.

Hiervoor KPN gebeld, er is geen storing gevonden was het antwoord maar waarom blijft oranje lampje branden ipv groen en waarom kan mijn smart tv geen beschikbare ethernet vinden ? Is toch raar ? 

Heeft te maken met een EOF glas verbinding dit gaat tot 100mb download snelheid.
De NT geeft dan een oranje lampje aan ipv groen bij ethernet.
Is de smart tv bekabeld of via wifi?
 


@Zon18 oranje lampje bij ethernet wil per definitie niet zeggen dat er een storing is op de lijn dit heeft te maken met de lijntype glasvezel eof als dat voor jou het geval is dan is  een oranje lampje normaal. Als je overige diensten gewoon werken zoals internet moet er iets anders ad hand zij. Krijg je ook foutcode te zien tijdens het tv kijken?


@Steve Mnt ,

Ik krijg geen storingen met TV kijken alleen mijn TV is op dit moment niet smart en kan niet bij de app’s komen.

Telkens zegt hij er is geen beschikbare ethernet in de buurt als ik probeer mijn werknet/wifi toe te voegen. 


Is het de kpnbox V12? Zo ja dan misschien kan uw tv niet overweg met wifi6 wat deze box standaard uitzend dit is eventueel uit te zetten.


@Steve Mnt 

klopt helemaal !  kpnboxv12 die heb ik.

TV is Sony Bravia.

Wat bedoel je met wat deze box standaard uitzend eventueel uit te zetten ?

Weet je misschien hoe kan ik oplossen?


Je kan inloggen op je box12 via 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn in te voeren in uw browser en dan naar wifi gegevens gaan. Hier kunt u wifi 6 uitzetten. 

Onderstaande is in het verleden geschreven door mede forumgebruiker: RBxx 

De KPN Box staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

Zet daarom in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

De andere oplossing voor dit probleem is mogelijk de driver van je laptop handmatig te updaten via de Intel website.

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

Hoi @Zon18, welkom op ons forum! Heb je het nog werkend kunnen krijgen? Dat je TV geen ethernet(kabel) kan vinden kan kloppen als er geen internetkabel in zit 😊