Skip to main content

Een maand geleden ben ik zowel voor mobiel als internet thuis overgestapt naar KPN. Zodra het kon een KPN ID aangemaakt en mijn nieuwe nummer doorgegeven. Bij afsluiting van internet werd er een afspraak met een monteur ingepland voor de 27e van Maart.

Die is door huidige omstandigheden niet langs gekomen en heeft ook niet gebeld. Ik heb hierover contact opgenomen met KPN klantenservice waardoor ik erachter kwam dat zij mijn oude nummer hadden, hoe dat kan geen idee? Waarschijnlijk zou de backoffice hiernaar gebeld hebben. Klantenservice gaf aan hier achter aan te gaan maar wisten niet wanneer er contact met mij zouden worden opgenomen wat ik toch vrij vreemd vind. Op dit moment zit ik dus met een aangesloten Experiabox v10a die constant rood brand..

Gezien ik een nieuwe klant ben en afhankelijk ben van internet voor mijn werk heb ik een aantal vragen en hoop ik dat er extra moeite kan worden gedaan om mij als nieuwe klant hierin tegemoet te komen.

1. Hoezo werd ik niet per email benaderd als ik telefonisch niet bereikbaar was KPN beschikt ook over deze klantgegevens? (en haalt ze hopelijk uit het KPN ID).

2. Er word mij verteld dat de backoffice contact met mij gaat opnemen maar een indicatie voor wanneer is een raadsel, hoe kan dit? Gezien mijn originele afspraak gister was had ik graag gezien dat hier nog extra moeite voor werd gedaan om dit misverstand te verhelpen.

3. Hoe moet ik nu verder als blijkt dat volgende week de backoffice nog geen contact heeft opgenomen met mij? 

4. Is er geen mogelijkheid om de modem op afstand te bereiken en te zien wat er gebeurt? Verbinding staat gereed volgens KPN. Moet er wellicht bepaalde rechten worden toegepast zodat mijn box toestemming heeft?

 

Als het lampje rood brandt betekent dat dat de modem geen verbinding met de centrale heeft. Dan kan er dus helaas helemaal niets “op afstand” gedaan worden met het modem.


Wat een gedoe! Je treft het ook niet met deze barre tijden. Heb je de apparatuur al in huis? Misschien kan je het zelf aansluiten? Als er echt een monteur moet komen zal het lastig worden. Een medewerker reageert doorgaans binnen 48 uur maar het is erg druk. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc. dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Dus niet hier invullen maar in je profiel. O dat rode lampje had ik even niet gezien. Dat is geen best teken helaas.


Als het lampje rood brandt betekent dat dat de modem geen verbinding met de centrale heeft. Dan kan er dus helaas helemaal niets “op afstand” gedaan worden met het modem.

Snap niet zo goed waarom je "op afstand" nu tussen haakjes zet?  Ik was ook al zo ver dat ik geen verbinding heb. Overigens geen verbinding met de centrale.. terwijl het internetpakket (de verbinding?) wel gereed staat voor gebruik? Graag een positieve reactie of gewoon niet. Alvast bedankt.


Wat een gedoe! Je treft het ook niet met deze barre tijden. Heb je de apparatuur al in huis? Misschien kan je het zelf aansluiten? Als er echt een monteur moet komen zal het lastig worden. Een medewerker reageert doorgaans binnen 48 uur maar het is erg druk. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc. dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Dus niet hier invullen maar in je profiel. O dat rode lampje had ik even niet gezien. Dat is geen best teken helaas.

Bedankt voor de tips! Heb inderdaad al mijn gegevens tot zover mogelijk ingevuld. Betreft zoals je aangeeft de modem. Na jouw feedback te hebben gelezen is het misschien goed dat ik dit nog even extra toelicht bedankt voor je feedback.


@Jsterling Allereerst welkom op ons Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt. Dankzij je gegevens heb ik meteen even met je meegekeken. De lijn is niet goed opgeleverd alhoewel het systeem doet geloven dat dit wel zo is. Omdat het nu lijkt alsof de lijn ‘goed’ is opgeleverd wil ik je vragen de Experiabox eens een harde reset te geven. Baat het niet, dan schaadt het ook niet.
Ik kan op dit moment niet meer doen dan adviseren het telefoontje van de backoffice af te wachten. Zij gaan vermoedelijk begin volgende week contact met je opnemen.
Je bent vast blij met deze concrete terugbel afspraak :see_no_evil::wink:, maar helaas kan ik er niets mooiers van maken. 

Wat ik wel mooier kan maken is jou internet bundel. Ik heb je 100GB gegeven op je mobiele abonnement. Misschien kun je met een hotspot op je telefoon uit de voeten voor werk? Deze bundel kunnen we steeds voor je upgraden als het op dreigt te raken. 

Je ontvangt een sms als de bundel is bijgeschreven. :blush:

 


@Jsterling Allereerst welkom op ons Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt. Dankzij je gegevens heb ik meteen even met je meegekeken. De lijn is niet goed opgeleverd alhoewel het systeem doet geloven dat dit wel zo is. Omdat het nu lijkt alsof de lijn ‘goed’ is opgeleverd wil ik je vragen de Experiabox eens een harde reset te geven. Baat het niet, dan schaadt het ook niet.
Ik kan op dit moment niet meer doen dan adviseren het telefoontje van de backoffice af te wachten. Zij gaan vermoedelijk begin volgende week contact met je opnemen.
Je bent vast blij met deze concrete terugbel afspraak :see_no_evil::wink:, maar helaas kan ik er niets mooiers van maken. 

Wat ik wel mooier kan maken is jou internet bundel. Ik heb je 100GB gegeven op je mobiele abonnement. Misschien kun je met een hotspot op je telefoon uit de voeten voor werk? Deze bundel kunnen we steeds voor je upgraden als het op dreigt te raken. 

Je ontvangt een sms als de bundel is bijgeschreven. :blush:

 

Hi Lisa bedankt voor je reactie. Ik heb al een aantal maal een harde reset geprobeerd en dit heeft geleid tot hetzelfde resultaat namelijk een rood brandend lampje. Echter is het fijn om die 100gb bundel tijdelijk te kunnen gebruiken dat zal zeker helpen (hoop ik). Wat ook fijn is om te weten is dat er een concreet probleem word aangegeven iets wat tot nu toe niet was gebeurd. Dankjewel hiervoor! Ik wacht inderdaad rustig het telefoontje van de backoffice af. Nogmaals bedankt!


@Jsterling Ik ben benieuwd of je ondertussen iets hebt gehoord van een van mijn collega's. Het lijkt erop dat de diensten functioneren nu, klopt dit? Laat je het weten als we nog iets voor je kunnen betekenen.:hugging:  


Beste @Lisa, inmiddels is het probleem inderdaad verholpen. Uiteindelijk lag het niet aan een fout van mijn kant maar aan het apparatuur en het wandcontactdoosje bij het ISRA punt. Een monteur van KPN heeft zowel een nieuwe modem aangeleverd en het doosje vervangen gezien de verbinding inderdaad gewoon goed is opgeleverd. Dankjewel voor de hulp.


@Jsterling Goed om te horen! Bedankt voor de terugkoppeling :blush:


Reageer