Skip to main content

Hallo,

 

We zijn van plan om van ziggo naar KPN over te stappen. Nu wil ik dit natuurlijk zo soepel mogelijk te laten verlopen en heb hiervoor een vraag omtrent de Glas NT (FTU) kastje.

Bij deze brandt alleen de LED "power". "glas" en "ethernet" staan niet aan. Dat de laatste niet brand lijkt logisch zonder abonnement en aangesloten apparatuur. Maar moet de "Glas" led niet branden?

Ik vraag me af wat dit inhoudt? Is de glas link onderbroken met de (wijk)centrale? Of is het normaal dat deze niet brandt als je geen abonnement hebt?

Ik wil weten of hier eerst mee gedaan moet worden? Ik wil niet voor verrassingen komen bij de overstap. Vanwege mijn werk kan ik me niet veroorloven om dagen zonden internet te zitten als we overstappen.

 

Alvast bedankt voor jullie reactie!

 

Jordi

Ledstatus

 

Ik vraag me af wat dit inhoudt? Is de glas link onderbroken met de (wijk)centrale? Of is het normaal dat deze niet brandt als je geen abonnement hebt?

Dat is normaal, er staat immers nog geen licht op de glasvezel. Dat gebeurt pas bij activeren van het abonnement.


Hallo @Jaomrodri, het lampje glas zal gaan branden als KPN een abonnement zal gaan leveren en dan het signaal gaat activeren. Tot die tijd zal het lampje niet branden. 


Bedankt voor jullie antwoord!