Skip to main content

We hebben geen internet en het lampje 'glas' op het nt-kastje brandt niet. Dan is het probleem toch niet bij ons in huis? Als ik kpn laat checken komt er te staan dat er geen storingen zijn en er in de wijk niets mis is. We hebben al meerderen keren de stroom eraf gehaald.

Hi Maya, welkom hier. 

Ik kijk graag mee. Brandt er verder wel een lampje op het NT-kastje? 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 


Bedankt voor je reactie. Ik heb volgens mij nu de gegevens ingevuld.

De andere lampjes, 'power' en 'ethernet', branden wél


Bedankt voor je reactie. Ik heb volgens mij nu de gegevens ingevuld.

De andere lampjes, 'power' en 'ethernet', branden wél

Glas lampje wat niet meer brand geeft aan dat de verbinding naar de wijkcentrale (technisch: de patch in de area PoP) verbroken is. Dat kan door een fout van 1 van de onderaannemers van KPN Netwerk NL geweest zijn, maar er kan ook een kaart van de DSLAM (een groot apparaat waar meerdere klanten op aangesloten zijn) defect zijn, of de poort zelf. Wat KPN meestal doet in zo'n situatie is een monteur aansturen die ook langskomt bij de klant. Deze monteurs hebben ook autorisatie om in de area PoP (wijkcentrale) te komen om de aansluiting te controleren.


@soundwork Bedankt! 

@Maya21 Wat @soundwork aangeeft is inderdaad exact wat ik wil gaan doen. Ik heb de monteur zo snel mogelijk gepland. Dit betekent morgen tussen 14:00 en 16:00. Mocht dit niet uitkomen. Zou je dit dan zo snel mogelijk kunnen laten weten? 


Super, bedankt. Wij zijn thuis hoor. 

Met lichtelijk panikerende jeugdigen. Maar de ouders zijn allang blij dat het niet over 2 weken is gebeurd als er 4 thuiswerken en online schoolwerk moeten doen. 😉

Bedankt voor de snelle actie. Hopelijk is het dan morgenmiddag verholpen.


En nu doet alles het ineens weer. Het lampje brandt weer. Ik probeerde via de link in de mail de monteursafspraak af te zeggen maar dat ging niet. Kun jij dat regelen, @Rutger_ ? Anders ga ik het morgenochtend telefonisch proberen.


En nu doet alles het ineens weer. Het lampje brandt weer. Ik probeerde via de link in de mail de monteursafspraak af te zeggen maar dat ging niet. Kun jij dat regelen, @Rutger_ ? Anders ga ik het morgenochtend telefonisch proberen.

Dan zal waarschijnlijk (kleine) een stroomstoring in de wijkcentrale zijn geweest. Waarschijnlijk is door systeem monitoring er iets gereset op afstand...


Bedankt, dat zou goed kunnen.

Inmiddels is het ook gelukt telefonisch de monteur af te zeggen.

Bedankt voor alle hulp.


Ik krijg alleen geen bevestiging per mail van de annulering, zoals de automatische stem wel zei, en nu wel een sms met herinnering dat de monteur komt. Nu weet ik niet of het wel goed is doorgekomen. Ik wil niet iemands tijd verdoen.


Als ik nu via de link in de sms'jes probeer te annuleren staat er dat er geen afspraak is, dus zal wel goed zijn.

 

 


@Maya21 Als het goed is heb je inderdaad geen monteur gezien! Fijn om te lezen dat alles weer werkt! :)


Ik ben t/m 31 augustus 22 klant geweest bij KPN (TV en Internet) vanaf 1 september 22 overgestapt naar een  andere leverancier over de lijn van KPN.

Op 31 augustus 22 branden alle onderdelen nog op het NT kastje. Op 1 september 22 was het lampje glas op NT kastje uit. 

Wat kan hier de oorzaak van zijn? 

Nog steeds geen tv en Internet 😑


Heb je een bevestiging van je nieuwe provider dat je abonnement geactiveerd is ? Anders even bij hun klantenservice melden.


Hallo @Jeffrey P zie mijn reactie in je andere topic.

Inbreken in een bestaand topic is ongewenst, de vraag dubbel stellen is ook ongewenst en je wordt er niet sneller mee geholpen, geeft alleen maar verwarring.

Â