Skip to main content

Hoi KPN,

 

Wij hebben nieuw abonnement bij jullie afgesloten en zouden deze vanaf 22 September aan kunnen sluiten. We zouden hier ook nog een sms-bericht over krijgen maar die hebben we nooit gekregen. Nou hebben we de Experia box aangesloten maar blijft het lampje groen knipperen en hebben we nog steeds geen internet.
 

Wat gaat hier mis?

Groetjes,
Justin

Heb je de zwarte Box12? 1e lampje blijft knipperen? Dan komt er geen verbinding binnen.

Gaat het om glasvezel of koper? Hoe heb je het aangesloten 


Hoi Dennis,
 

Bedankt voor je reactie. We hebben inderdaad Box 12 en het 1e lampje blijft knipperen. 
Omdat de aansluiting erg onduidelijk is wordt er inmiddels een KPN monteur bijgehaald.

 


Hallo @JustinJustin, welkom! Ik lees dat er al een monteur langs komt voor de installatie van jouw diensten. Laat je weten of het gelukt is? Als ik je nog ergens anders bij kan helpen, laat het dan ook gerust weten.


Uhm, het is semi-gelukt. Ik heb en werd gebeld. Maar daarbij werd aangegeven dat het glasvezelnetwerk pas (verwacht) in december wordt aangelegd bij ons huis. Dus dan komt volgens mij de monteur pas (al weet ik dit niet 100% zeker). We krijgen nu wel een nood WiFi-router maar ik weet niet zo goed tot in welke mate ik daar blij mee moet zijn. 

Zowel het internet, als de verkoper in de KPN-winkel gaven aan dat ik glasvezel internet kan hebben vanaf 22 september. Met de nood WiFi-router heb ik geen glasvezel (waar ik wel voor betaal), heb ik 100 gig gekregen (wat we nooit gaan volhouden tot december) en wat betekent dat ik niet kan gamen, waardoor ik weer (half gefrustreerd) de KPN-klantenservice moet gaan bellen over een paar weken (ik werk thuis en wil gewoon gamen als ik daarvoor betaal). 

Nou ja, ik vind het ook niet eerlijk om tegen jullie te gaan schreeuwen/nijdig te doen. Want jullie zijn, in zo'n geval, de dupe van jullie eigen goed gemutste zelf verzekerde verkoopteam. Ik hoop voor jou/jullie dat wij een uitzondering zijn en dat jullie niet dagelijks boze berichten over jullie heen krijgen, en daarnaast dat je het een beetje naast je neer kunt leggen. En als laatste, dat jullie nauw verbonden zijn met het verkoopteam om dit soort feedback ze soms iets minder arrogant te maken.  Maar ja, niemand wil reclames met teksten als "Nou, waarschijnlijk installeren we het deze dag,  misschien wel drie maanden later maar dan bieden we vriendelijk onze excuses aan". 

PS: over het algemeen lijkt het voor mij dat KPN best goed is voor hun klanten hoor. Jullie zitten volgens mij wel aan de positieve kant van de goede service, en ben ook al best lang klant bij jullie, waarbij als het werkt, het best goed werkt. 

 


Balen.maar het ligt zoals ik het begrijp aan KPN netwerk, en niet aan KPN de provider. Lijkt hetzelfde, maar zijn 2 bedrijven. KPN netwerk krijgt het glasvezel gedeelte niet op tijd klaar. KPN de provider of de verkoper kan daar niks aan doen.

 

Je gaat niet eerder betalen voodat je daadwerkelijk verbonden bent. Je abonnement loopt pas als het modem de koppeling maakt met het KPN netwerk. Dan pas komt het factuursysteem op gang.

 

Die 100gig kun je blijven opwaarderen als het op is. Dus niet 1 x 100 tot December. 

 


Jammer om te lezen dat het niet helemaal gelukt is, @JustinJustin! Maar wel fijn dat je nu meer duidelijkheid hebt. Ik snap jouw zorgen natuurlijk ook. Ik zie dat @DennisA78 al heel mooi heeft uitgelegd hoe de vork in de steel zit.

DennisA78 schreef:

Balen.maar het ligt zoals ik het begrijp aan KPN netwerk, en niet aan KPN de provider. Lijkt hetzelfde, maar zijn 2 bedrijven. KPN netwerk krijgt het glasvezel gedeelte niet op tijd klaar. KPN de provider of de verkoper kan daar niks aan doen.

 

Je gaat niet eerder betalen voodat je daadwerkelijk verbonden bent. Je abonnement loopt pas als het modem de koppeling maakt met het KPN netwerk. Dan pas komt het factuursysteem op gang.

 

Die 100gig kun je blijven opwaarderen als het op is. Dus niet 1 x 100 tot December. 

Ik kan bevestigen dat de informatie die hij geeft, klopt. Je gaat pas betalen voor jouw abonnement als de diensten ook daadwerkelijk geleverd zijn en je kunt jouw 100 GB databundel alsmede de data van de mifi router onbeperkt blijven opwaarderen. Je kunt ons hiervoor te allen tijde bellen op het gratis telefoonnummer 0800 0402.