Skip to main content

Beste KPN medewerker,

 

ik heb een KPN abonnement alleen werkt hij nog niet er is al 2 x een monteur geweest alles lijkt goed te staan maar het lampje van glas blijft uit.

(de datum van oplevering wordt telkens naar voren geschoven)

Mvg Vincent 

 

Lampje van Glas op het (O)NT geeft aan of er een signaal op de glasvezel gezien word dat deze uitstaat kan een aantal redenen hebben. 

  • (O)NT ( Zoals dit kastje heet )  Defect
  • Glasvezelkabel onderbroken tussen woning en Glasvezel verdeelruimte ( POP )

U Geeft aan al meerder monteurs te hebben gehad, Kwamen deze voor de installatie van uw pakket ( modem en dergelijke ) of specifiek voor het Glasvezel gedeelte ? 

Wellicht kunt u even een Foto delen van het (O)NT in kwestie dan weten we in ieder geval of het een ONT of een NT betreft.


Beste Laurens,

Het glasvezel kastje (ONT) is al vervangen.

De lijn is doorgemeten (met een laser)

De monteur is bij de wijkcentrale geweest alles is goed aangesloten.

 

groetjes Vincent 


 


En die laser kwam ook echt aan in die wijkkast?

Want of er is iets met de glaskabel, of het binnenwerk van de glasvezelaansluiting (ftu), of er staat nog geen signaal op de poort. Dat is handig om te weten, voor wie je als het ware de schuld mag geven. KPN netwerk gaat over het glasvezelnetwerk. KPN de provider over het signaal dat er overheen word gestuurd.

Is de mogelijkheid oorzaak je verteld?


Voortgang levering & installatie
Ordernummer: 0010000002508261

Dit heeft de monteur genoteerd.

 

Installatie specificaties
De bestelde producten en diensten zijn niet volledig geleverd. Oorzaak: 20. Herplannen ivm geen licht/synch/data/internet
___________________________________________________


Ik heb ook contact gehad met KPN Netwerk hun geven aan dat alles goed moet zijn.

 

 


 


Het principe is heel simpel

Komt het licht aan in de POP van het lasertje dan is het een kwestie van een opgeleverde en dus werkende poort hiermee verbinden en als dan het signaal sterk genoeg aankomt op het in dit geval NT zal het lampje glas gaan branden. 

Dat hij niet brand betekend een van de 2 dingen

  • Geen licht
  • Te zwak licht

Deze detectie wordt door het NT in dit geval gedaan dus uiteraard kan die defect zijn. 
Zoals aangegeven is deze vervangen dus kan ik me alleen voorstellen dat het of geen licht of te zwak licht is wat aankomt. 

Bij Geen licht kan het zijn dat patch niet of niet goed zit maar dat is uitgesloten met de laserpen

Bij te zwak licht is het echt iets wat KPN Netwerk moet oplossen. 


De oorzaak zal ergens in het midden liggen.

De daadwerkelijkheid kan door een monteur uitgesloten worden dmv het maken van een testopstelling in de POP, Hiermee zal hij/zij de NT direct op de poort zetten en controleren of deze dan op licht komt. 

Als deze dat hier wel doet maar bij u thuis niet dan is de Demping van de vezel in de grond te hoog en dient dit door KPN Netwerk opgelost te worden. 
Komt het Glas lampje bij de testopstelling ook niet op dan kan het zijn dat de Laserdiode in de betreffende poort defect is, dit is dan direct op te lossen door een portwissel uit te voeren door de monteur. 

Hoop dat u hiermee wat verder kan



 


Nog een vraagje kan het hierdoor komen dat het nog niet werkt? 


 

Deze stond eerst op 1 dec toen op 9 dec nu op 22 dec 

*Admin* Gegevens verwijdert i.v.m. privacy.


Ja dit kan zeker, De werking van de lijn ( lees poort ) wordt vaak pas enkele dagen voor levering geactiveerd. 

Als dit inderdaad de gecommuniceerde leverdatum is zou het niet raar zijn als 

  1. De monteur die bij u komt voor levering ook deze patching doet voor het bezoek bij u waarna het Glas lampje gaat branden.
  2. De lijn in zijn totaliteit nog niet actief is en hierdoor het Lampje uit blijft. 

Advies is dan ook even afwachten tot 22 December, Staat er toevallig dan ook nog een monteur voor u gepland ? 
Als dit zo is er het lampje brand dan nog niet attendeer hem dan even op mijn berichtgeving dan weet hij hoe of wat. 


Hallo @LaurensZalm , als je de status ziet, kun je zien dat er 22-12 tussen 15 en 17 uur een monteur komt om e.e.a. werkend op te leveren.

 


 

Hallo @Vincenta , wat is dat voor zwart ding? Wie heeft dat geplaatst?

Ik zie het al, een test-apparaat door een monteur geplaatst, denk ik.

 


Hoi @Vincenta . Welkom op het forum.

Je hebt je profiel al ingevuld dus ik kon meekijken. De monteur die bij jou geweest is heeft geconstateerd dat er geen licht op aan jou toegekende poort stond. Hij heeft een poortwissel overwogen maar dat was niet mogelijk.  Hij heeft een opdracht gegeven alsnog signaal op jouw bestaande poort te laten zetten. Helaas gaat daar tijd overheen. Ik heb goede hoop dat het de nieuwe monteur wel gaat lukken. 

Zo niet, laat het hier weten en dan kan ik actie ondernemen. 


Hey Erwin,

 

dankjewel 🙂 ik hou jullie op de hoogte van de afloop.

 

mvg Vincent


De status van vandaag morgen komt de monteur ik hoop dat hij het kan fixen 😬


Alles werkt ! 
 

monteur Conrad heeft alles gefixt wat een baas!

 

groetjes Vincent 


Gelukkig maar! Eind goed al goed. Mocht er ooit iets anders zijn, weet je ons te vinden.