Skip to main content

Goedenavond,

Ik probeer mijn internet te installeren maar loop tegen het volgende aan;

Op het glasvezel kastje brandt het lampje voor glas niet. Zie foto.

Heb ik het goed gedaan met de aansluiting? Wat kan ik doen om dit te fixen?

Alvast bedankt!  

Hallo @TimoT 

 

Dat glasvezelmodem moet helemaal bovenin inklikken, nu maakt hij geen connectie.

Je hebt wel dat zwarte beschermingsdopje eraf gehaald aan de binnenkant van het glasmodem?

Zit die zwarte houder onderaan je glasvezelmodem misschien in de weg, nu kan je hem misschien niet ver genoeg naar de wand drukken? Kan je die eraf schroeven.

Het moet er zo uit komen te zien:

 


Hoi @TimoT . Heeft dat lampje wel gebrand?

Zit je nu op koper en ga je naar glas? Of is dit een nieuw abonnement?


Dank voor de snelle reactie!

Die zwarte houder zat inderdaad in de weg. Ik heb ‘m verwijderd en alle lampjes doen het! 

En volgens mij zit ik ook op het netwerk. Geweldig!

Dank beiden! 


Fantastisch, veel plezier met je nieuwe verbinding over glasvezel.


@GeSp Is dat een doe het zelf pakket geworden, die XGS-Pon aansluiten ?


@HansaanZet

Blijkbaar wel, al een paar posts gezien van mensen die dit zelf moeten doen.

Bij andere providers was het trouwens al meer gebruikelijk dat het doe het zelf is, b.v. mijn Genexis moest ik ook zelf plaatsen na de oude van Telfort verwijderd te hebben en dat is toch al weer een aantal jaar geleden.

Er is zelfs al een installatiehulp voor als je een beetje zoekt:

https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/interactieve-tv/handleidingen.htm#!/device/kpn-box/kpn-box-12/troubleshooter/aansluiten/type-installatie-bij-vervangen-van-modem/1

 


Mijn activeringsdatum is volgende week. Het glasvezelkastje heb ik al op de glasvezelaansluiting geschoven. Hierbij branden alleen de Power en Ethernet lampjes. Middelste lampje Glas brandt nog niet.

Klopt dat in deze situatie? Gaat die pas aan na activatie?


Hallo @FiberRookie 

 

Ja dat kan, zolang de activatiedatum nog niet aangebroken is kan dat lampje uit zijn volgens de installatie handleiding:

 

Als je het glasvezel modem ver genoeg naar boven geschoven hebt zodat hij erin klikt dan is het i.d.d. afwachten tot de activeringsdatum, dan zou hij moeten gaan branden.