Skip to main content
Beantwoord

Lampje op SuperWifi punt is sinds een paar dagen oranje, wat kan dit zijn?

• October 19, 2022
  • 11 reacties
  • 122 keer bekeken

mijn extra superwifi is sinds een paar dagen constant oranje. Opnieuw verbonden maar probleem blijft ??? Ik lees er meer over maar zie nergens een oplossing

Beste antwoord door HansaanZet

Heb je de superwifi al een reset gegeven? KPN SuperWifi: installatie en gebruik | KPN Community

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 19, 2022

Meestal is dan toch de afstand tussen de wifipunten te groot. Kan je iets meer vertellen over de opstelling?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 20, 2022

Hallo @Frank N ,

De oplossing zal een verplaatsing zijn van het extra WiFi-punt. Wat gebeurt er als je dat punt een meter verplaatst in de richting van het modem? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 20, 2022

Dat is niet de oplossing. Hij staat maar op 7 meter op de plek waar hij altijd prima heeft gewerkt 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 20, 2022

Afstand tussen metselaar en WiFi punten 6 meter. Heeft altijd prima gewerkt 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • October 20, 2022

Afstand tussen metselaar en WiFi punten 6 meter. Heeft altijd prima gewerkt 

Metselaar? 😄🙈

Waarschijnlijk is er een signaal van buitenaf wat het WiFi signaal nu stoort. Ik snap dat dichterbij zetten geen optie is, want het hele nut van dat ding is dan weg. Maar als u hem toch even wat dichterbij zet, word het lampje dan groen?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 20, 2022

Hallo @Frank N ,

De oplossing zal een verplaatsing zijn van het extra WiFi-punt. Wat gebeurt er als je dat punt een meter verplaatst in de richting van het modem? 

Dat is niet de oplossing. Hij staat maar op 7 meter op de plek waar hij altijd prima heeft gewerkt 

Niets doen is ook niet de oplossing. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je het extra WiFi-punt een meter verplaatst richting het modem.   

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 20, 2022

Ik heb het punt nu op 3 meter vd meterkast geplaatst waar het eerste punt staat (groen)  . Blijft oranje branden

• Antwoord
  • October 20, 2022

Heb je de superwifi al een reset gegeven? KPN SuperWifi: installatie en gebruik | KPN Community

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 20, 2022

Naast de meterkast/WiFi punt. Nog steeds oranje 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @Frank N, welkom op ons forum!
Een oranje lampje is toch echt een indicatie dat de verbinding niet optimaal is. Hierboven worden al een paar goede tips gegeven. 
Met het resetten en eventuele verplaatsen van je apparatuur moet je een heel eind kunnen komen.

We hebben hier ook een handig artikel over!

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 24, 2022

de reset heeft geholpen