Skip to main content

mijn extra superwifi is sinds een paar dagen constant oranje. Opnieuw verbonden maar probleem blijft ??? Ik lees er meer over maar zie nergens een oplossing

Meestal is dan toch de afstand tussen de wifipunten te groot. Kan je iets meer vertellen over de opstelling?


Hallo @Frank N ,

De oplossing zal een verplaatsing zijn van het extra WiFi-punt. Wat gebeurt er als je dat punt een meter verplaatst in de richting van het modem? 


Dat is niet de oplossing. Hij staat maar op 7 meter op de plek waar hij altijd prima heeft gewerkt 


Afstand tussen metselaar en WiFi punten 6 meter. Heeft altijd prima gewerkt 


Afstand tussen metselaar en WiFi punten 6 meter. Heeft altijd prima gewerkt 

Metselaar? 😄🙈

Waarschijnlijk is er een signaal van buitenaf wat het WiFi signaal nu stoort. Ik snap dat dichterbij zetten geen optie is, want het hele nut van dat ding is dan weg. Maar als u hem toch even wat dichterbij zet, word het lampje dan groen?


Hallo @Frank N ,

De oplossing zal een verplaatsing zijn van het extra WiFi-punt. Wat gebeurt er als je dat punt een meter verplaatst in de richting van het modem? 

Dat is niet de oplossing. Hij staat maar op 7 meter op de plek waar hij altijd prima heeft gewerkt 

Niets doen is ook niet de oplossing. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je het extra WiFi-punt een meter verplaatst richting het modem.   


Ik heb het punt nu op 3 meter vd meterkast geplaatst waar het eerste punt staat (groen)  . Blijft oranje branden


Heb je de superwifi al een reset gegeven? KPN SuperWifi: installatie en gebruik | KPN Community


Naast de meterkast/WiFi punt. Nog steeds oranje 


Hoi @Frank N, welkom op ons forum!
Een oranje lampje is toch echt een indicatie dat de verbinding niet optimaal is. Hierboven worden al een paar goede tips gegeven. 
Met het resetten en eventuele verplaatsen van je apparatuur moet je een heel eind kunnen komen.

We hebben hier ook een handig artikel over!

 


de reset heeft geholpen