Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb superwifi sinds november 2020 en heeft altijd uitstekend gewerkt. Plotseling (sinds een maand ofzo?) is het 2e punt oranje. 

Er is niks veranderd, ook niet qua wifi van de buren. Wifi manager geeft ook geen oplossing. Ook restart maakt niet uit.

Ik zie wel dat er in juli een softwareupdate is gedaan op modem en superwifi. Kan het daar aan liggen? Ik lees namelijk meerdere dezelfde klachten.



*admin: afgesplitst

Welkom op het forum @Niels Kraaijeveld! Goed dat het al die tijd mooi heeft gewerkt. Nu eens kijken of we dat weer kunnen herstellen. Zou je kunnen aangeven of je al hebt geprobeerd om het modem te resetten en daarna de Super Wifi punten opnieuw te installeren? Daarmee kunnen we de meeste dingen namelijk uitsluiten. Zou je hier aan kunnen geven of je de stappen al hebt uitgevoerd en zo ja wat deze hebben opgeleverd?


Ik heb de primaire superwifi verplaatst (en opnieuw opgestart), zodat het dichterbij het 2e superwifi punt (met oranje lampje) was. Dit maakte niks uit. Toen heb ik de primaire superwifi weer terug gezet (en opnieuw opgestart) en nu is 2e punt weer groen. Heel vreemd, maar het werkt weer dus. 


@Niels Kraaijeveld goed om te horen dat het weer werkt. Soms is het een kwestie van vastgelopen software. Wat het in dit geval precies is geweest maakt zolang het niet terugkomt natuurlijk verder niet uit. Blij om te horen dat je weer Super Wifi hebt!


Ik heb hetzelfde probleem met het 2e superWiFi punt. Alles geprobeerd. Omgedraaid, reset etc maar zodra het 2e Wifipunt buiten de woonkamer staat (daar staat het 1e wifi-punt) wordt het oranje. Maar ook de speedtest vlak bij het 1e SuperWifi punt is zwaar teleurstellend. Dus niet vreemd dat het 2e SuperWifi-punt ook onvoldoende signaal ontvangt. KPN Klantenservice heeft geen oplossing. Die moet ik in het forum maar zien te krijgen. Dus wie heeft voor mij de oplossing?


Hallo @Km6 kort gezegd, betekent een oranje lampje een te zwak signaal.

Is de 2e draadloos aangesloten of met een LAN-kabel rechtstreeks op het modem?

Is de 1e ook draadloos aangesloten of met een LAN-kabel rechtstreeks op het modem?

 


De 1e is met LAN-kabel aangesloten op de experiabox V10 maar de 2e is niet met een LAN-kabel aangesloten. Ik heb daar ook geen mogelijkheid toe.