Skip to main content

Ik heb een nieuwe modem aangesloten maar nu knopprt het wifi lampje en ben ik wel verbonden maar heb geen internet meer. Ik heb de stekkertjes precies hetzelfde aangesloten als op de oude box. Oude modem werkte prima met internet. Ik heb de nieuwe modem al een paar keer herstart maar werkt niet.

Hallo @Marcelles welk merk en type modem heb je nu van KPN in bruikleen?

 

 


Hoi Jan,

De modem KPN Box 12


Hallo @Marcelles werkt een computer wel bekabeld aangesloten?

Indien tv, werkt dat ook?

Indien vaste telefoon, werkt dat ook?

Heeft de  nieuwe modem de wifi-gegevens die je eerst had, naam en wachtwoord, overgenomen of moet je de nieuwe naam en wachtwoord gebruiken die achterop de nieuwe modem staan?

 


Hoi Jan,

Ik heb geen internetkabel om hem op de modem aan te sluiten en chromebook heeft daar ook geen poort voor.

TV doet het. Mobiele telefoon van iedereen doet het (mobiele data staat uit). Allebei zonder opnieuw in te loggen.

k heb bij mijn chromebook een nieuw netwerk aangemaakt, alleen bij beveiliging vraagt hij "Geen/WEP/PSK (WPA of RSN)/EAP. Ik heb PSK grkozen en nieuw SSID ingevuld en wachtwoord maar wordt aangeven dat wachtwoord niet correct is.


Hallo @Marcelles als de telefoonsgewoon via de wifi verbinden zoals eerst, worden de oude wifigegevens gebruikt, dat is juist makkelijk.

Bij de Chromebook moet dat dus net zo lukken, bij de beschikbare netwerklijst jouw wifinaam aanklikken en verbinden.

Dat het lampje van de wifi knippert is dus een goed teken dat er verbind8ng is , o.a. met jouw mobiels

 


Ik heb de chromebook verbonden met het oude netwerk net als de mobiele telefoons. De chromebook geeft aan 'Verbonden, geen internetverbinding'. En het signaal is sterk.


Ik heb de chromebook verbonden met het oude netwerk net als de mobiele telefoons. De chromebook geeft aan 'Verbonden, geen internetverbinding'. En het signaal is sterk.

Hallo @Marcelles dat doet mijn Chromebook ook vaak, de Chromebook herstarten of de wifi een keer aan-uitzetten is vaak de oplossing. 

 


Hai @Marcelles, wbt het knipperen van het wifi lampje opde kpnbox v12 dat is normaal dat kan het probleem niet zijn. Er moet wat anders aan de hand zijn..


Ik heb de chromebook 2x uit en aan gezet en wifi uit en aan maar nog steeds de melding 'verbonden, geen internet'. Bij de oude modem had ik dat nooit.


Mijn collega op kantoor geeft aan dat dit probleem alleen optreedt bij nieuwe chromebooks. Meerdere collega's hebben hier last van, alleen bij KPN en nieuwe box B12. Oude chromebooks werken wel. Een oplossing is er nog niet. Advies om van KPN naar Ziggo te gaan. Er moet waarschijnlijk iets aangepast worden in de instellingen van de router. Weet iemand hoe dat werkt of hoe iemand van KPN hier mij mee kan helpen?


Hallo @Marcelles je zou nog kunnen proberen binnen de modem de wifi6 (ax) bij de 2.4- en de 5.0-band bij de wifi-instellingen om te zetten naar wifi5 (ac), dus bij de 2.4-band B/G/N en bij de 5.0-band A/N/AC

 


Dank je Jan,

Ik ga het in het weekend proberen en laat het weten.


Hoi Jan,hoe kom ik de modem in? Chromebook heeft geen verbinding en als ik met mijn mobiel naar mijnmoden.kpn ga  en Admin en mijn wachtwoord die achterop de mode staat, krijg ik 'wrong login Information'


Hallo @Marcelles via onderstaande link moet het lukken:

//192.168.2.254/2.0/gui/#/login/

Alternatief is de Chromebook bekabeld aan te sluiten met een interface USB-RJ45, kost een paar tientjes, maar dan heb je ook een degelijke bekabelde verbinding, Koop dan wel de Gigabti-variant en niet de 100Mb-variant. Zie onderstaande afbeelding als voorbeeld, De USB kan A of C zi.jn bij je Chromebook.

USB naar RJ45 adapter

 


Hoi @Marcelles, welkom op ons forum! Ik zie dat JanD je al een flink eind op weggeholpen heeft. Heb je alles inmiddels werkend gekregen? Ik heb hier ook nog een paar handige topics over:

  RBxx heeft hier ook nog een handig stukje over geschreven:

Hallo ​​​​​​

De KPN Box staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

Zet daarom in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

De andere oplossing voor dit probleem is mogelijk de driver van je laptop handmatig te updaten via de Intel website.

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

 


Dag Thomas, ik probeer thuis met mijn mobiel in te loggen en voer bij de login de Admin password in die achterop de nieuwe modem staat maar ik krijg de melding 'wrong login Information '.

Ik kom dus niet in de modem. Die ik iets fout? 

Gr. Marcel 


Hoi Marcel, daar is momenteel een specifiek issue mee.

Meer informatie hierover kun je hier vinden:

Let op! Lukt inloggen niet van mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

 


Na alle cookies verwijderd te hebben, is het uiteindelijk gelukt met het aanpassen van de wifi instellingen in de router. 

Dsnk voor de hulp iedereen.