Skip to main content

Hi, 

Onze internet snelheid is instabiel. We hebben al een nieuw modem (V12) instellingen gecontroleerd. Nu zie ik op de glasvezelontvanger (Genexis Gigabit) het power lampje continu branden en de twee daaronder héél snel knipperen. Is dat knipperen normaal? Of horen die continu te branden? 

hoi @yone

dat knipperen is normaal, dat betekend dat er gegevens ontvangen en verzonden worden. Op welke versie draait jouw experiabox?


hoi @yone

dat knipperen is normaal, dat betekend dat er gegevens ontvangen en verzonden worden. Op welke versie draait jouw experiabox?

Dankjewel! De experiabox draait op versie SGEJ10000528


Dan zit je in ieder geval op de meest recente versie! 


Dus ook met vorig modem was de snelheid niet altijd gelijk?

Is dat dan bekabeld of op wifi? Waar merk je het op en hoe meet je die snelheden?


Bij vorig modem inderdaad ook niet. Zowel bekabeld gemeten met WiFI. Ben gaan meten omdat ik mijn werk netwerk de schuld gaf van langzaam netwerk en het volgens hen aan mijn netwerk moest liggen. :) 

Max snelheden zijn prima, maar er zit met regelmaat een flinke dip in. Gemeten met Speedtest.net 


Wat is er allemaal op aangesloten dan?

Switches? Welk type?

Kabels? Welk type?

Versterkers? Welk type?

Ook itv van KPN? Zo ja, daar ook storing mee?

Overige apparatuur? Welke?

Welke snelheden meet je?

Welke abbonementssnelheid heb je?

 


@DennisA78 

Geen switches 

Op dit moment 1 kabel (cat 6) naar oudere Arcadyan versterker op zolder (weet even niet welk type, ben niet thuis nu) en een kabeltje naar een Phillips hue hub. Die laatste zat in een powerline adapter in de woonkamer, net als de TV ontvanger, maar de powerline adapter is overleden. 

Sinds zaterdag dus geen powerline adapters meer. Ben nog aan het twijfelen of ik de TP-Link Deco XE75 aan wil schaffen. Om dezelfde reden heb ik het nu alleen over de verbinding op de begane grond, andere verdiepingen zijn pas representatief met normale apparatuur. We wonen overigens in een klein huis, dus begane grond is maar een beperkt aantal meters tot de router. 

iTV KPN weet ik niet. Gebruiken we pas sinds zaterdag omdat de TV ontvanger niet meer met de powerline adapter verbonden kan worden en kijk weinig ‘gewone’ TV. En kijk sowieso weinig TV. Netflix / Prime via smart TV grootste deel van de tijd probleemloos, maar af en toe wel vastlopers. 
 

Apparatuur beperkt zich verder tot 2 laptops beneden (wifi) laptop en PC op zolder (wifi van de versterker) en telefoons, al zitten die laatsten meestal op 5G. Oh ja en op zolder ook TV ontvanger.