Skip to main content

Op 11 april 2023 is internet en telefoon uitgevallen. Blijkt een kabelstoring te zijn, die ondanks alle beloften maar niet wordt opgelost. Het beloofde: U wordt op de hoogte gehouden, blijft uit. Zelf bellen levert enkel nieuwe smoezen op maar geen reparatie van de kapotte kabel. Gistermiddag (25-4-23) zou het toch echt gerepareerd worden, maar zoals verwacht niets en ook geen bericht van KPN. Waardeloze service. Besteed maar alles uit dan kan de uitvoerder flink geld verdienen zonder het probleem op te lossen.

Als de uitvoerder niets doet, dan lijkt het me dat KPN hem ook niet betaald. Maar er is momenteel werk in overvloed. Ze hebben het werk voor het uitkiezen. En daarbij nemen ze natuurlijk de klussen die het meest opleveren het eerste aan.


Probleem is dat tegenwoordig heel veel digitaal via internet gaat en je dus diverse diensten (bijv. alarminstallatie) niet kunt gebruiken. Een beschadigde kabel kun je nu eenmaal niet vanachter de pc herstellen. Een oud medewerker storingsdienst van de PTT vertelde me dat er toch wel diverse mogelijkheden zijn om een tijdelijke verbinding te maken, alleen kost dat tijd om dingen uit te proberen om het signaal “om te leiden”. Die kennis is meestal niet meer aanwezig. Het enige echte bericht wat je van KPN krijgt is: De rekening staat klaar voor de komende periode.


@Franskia49 Wat spijtig dat het herstel van de verbinding dan zolang op zich laat wachten. Is er vanuit de uitvoerder nu wel meer duidelijkheid gekomen?


Het gaat langer duren omdat er kennelijk een asbest houdende buis onder de weg vervangen moet worden. Toen ik aangaf dat er eventueel via een omleiding mogelijkheden waren kreeg ik te horen dat dat klopt maar dat was dan “dubbel op". De kabel moest toch vervangen worden en dat bespaarde dan kosten. Dat is belangrijker dan het zorgen dat de klant weer snel van de dienst waarvoor hij betaald, gebruiken kan.


Daar moet helaas soms een afweging in gemaakt worden en we streven er altijd na om dit zo snel als mogelijk te doen. Nogmaals excuses voor het ongemak