Skip to main content

Van 31 maart tot gisteren 21 mei zaten mijn buren en ik zonder Internet. De glasvezelverbinding deed het geheel niet meer omdat er een voedingskabel kapot was volgens KPN Netwerk.

Een aantal dagen nadat de storing was begonnen vroeg ik om een oplossing. Ik kon in eerste instantie geen noodpakket krijgen. Een paar dagen later ineens wel. Het ligt er maar net aan welke medewerker je aan de lijn krijgt of je wel of niet op de juiste manier geholpen wordt.

Het noodpakket is een wifi kastje met een simkaart erin die het Internet dan van 4G haalt. Er zit een datalimiet op. Elke keer dat het op is moet je weer opnieuw de databundel laten ophogen. Als het net voor het weekend gebeurt zit je het hele weekend zonder Internet.

Uiteindelijk was de storing opgelost en kon ik vanaf 22 mei weer gebruik maken van Internet via glasvezel. Via https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm kun je vervolgens een vergoeding aanvragen voor het aantal dagen dat de storing duurde. Je moet dan de laatste 3 cijfers van je bankrekening invullen en vervolgens krijg je dan te zien vanaf wanneer de Internet storing er was. De site gaf aan vanaf 20 mei, dus twee dagen geleden. Dit is geheel onjuist, want de storing was er al vanaf 31 maart. KPN heeft de verkeerde datum in het systeem gezet waardoor je niet de juiste vergoeding kunt aanvragen.

Ik heb daarop vandaag weer gebeld met de KPN klantenservice. De eerste keer kreeg ik een medewerker aan de lijn die mij in de wacht zette en vervolgens de verbinding verbrak. De tweede keer kreeg ik een medewerker aan de lijn die zei er niets aan te kunnen doen, want ik zou al ter overbrugging een noodpakket hebben gehad. Dit, terwijl het een tijd duurde voordat ik dit noodpakket in huis had en een paar keer de data op was waardoor ik ook dagen geen gebruik kon maken van Internet. Daarna probeerde de medewerker mij nog een mobiel telefoonabonnement en een tablet te verkopen. Ik gaf herhaardelijk aan daar niet in geïnteresseerd te zijn en hij bleef er maar over doorgaan.

Al met al heb ik talloze malen aan te telefoon gehangen met de KPN klantenservice. De communicatie liet enorm te wensen over, je wist gewoon niet waar je aan toe was. Daarna ook nog de karige vergoeding die wordt geboden van 4 euro na 52 dagen geen glasvezelverbinding, terwijl je wel gewoon de volle abonnementsprijs betaalt maakt dan mijn ervaring met KPN heel erg slecht is, het is zelfs schandalig te noemen!

Hoi @Rene_83, dat is een flinke tijd zonder diensten. Dat is zeker niet fijn. En dan lees ik de frustratie van de het contact wat je allemaal hebt gehad en welke nasmaak je daar aan hebt overgehouden.  

Wil je jouw profiel van gegevens voorzien. Dan duik ik er eens in en ga ik kijken wat ik hier in kan betekenen. 


Hoi Bart, bedankt!


Ik heb even gekeken. Ik zie dat je ook een klacht hierover hebt ingediend. Daar kan ik niet tussen gaan zitten. Mijn collega heeft je al geprobeerd te bellen, maar kreeg helaas geen contact. Mijn collega zal het nog eens gaan proberen de komende dagen.Â