Skip to main content

kan ik bij kpn zelf of ergens ander. kabels kopen voor mijn  internet box?.

 

hoe ik hem wil neer zetten is de kabel van uit te muur en de stroom kabel te kort 😞.

 

vind niet erg om geld aan uit tegeven.

ik werk bij toolstation dus sommige ding kan ik daar hallen. maar weet niet eens welke kabel ik nodig heb ;)

Elke ethernetkabel van cat5e of hoger is prima.

als je zelf stekkers aanknijpt moet je even rekening houden dat het soepele kabel moet zijn.

Veel mensen kopen tegenwoordig shielded kabel, cat6 of zelfs 7 die is theoretisch beter, maar in de praktijk zie ik dat niet zo, tenzij je zware verstoorders zoals wasmachines etc op het traject hebt. Bij toolstation zijn er diverse lengtes Cat6 met en zonder stekkertjes.

als je over gaat van een te korte kabel kun je  een switch tussen plaatsen met E in type omschrijving (ivm IGMP snooping). Sommigen gebruiken (hou ik niet van) een afgeschermde UTP connector, en best is een ononderbroken ethernet kabel te leggen vanaf je router.

 


Hallo @Reijemas een netwerkkabel kun je in iedere lengte kopen, kwaliteit minimaal CAT5e.

Voor de stroom kun je gewoon een verlengsnoer kopen in de gewenste kwaliteit, kan met niet-geaarde stekker en contra-stekker.

 


@Reijemas 

Je schrijft dat de kabel vanuit de muur te kort is.

Is dat de kabel tussen het telefoonstopcontact en het modem?

Dan heb je een RJ 11 kabel nodig.

Koop er wel één van goede kwaliteit.


@Reijemas

Je schrijft dat de kabel vanuit de muur te kort is.

Is dat de kabel tussen het telefoonstopcontact en het modem?

Dan heb je een RJ 11 kabel nodig.

Koop er wel één van goede kwaliteit.

Als dit het geval is, deze mag niet langer dan 1.5m worden. Hoe korter hoe beter.


Die kabel mag best langer zijn dan 1,5 meter. Als hij maar van goede kwaliteit is

De kabel vanuit de straatkast naar de woning is zeker langer dan 1,5 meter.


Die kabel mag best langer zijn dan 1,5 meter. Als hij maar van goede kwaliteit is

De kabel vanuit de straatkast naar de woning is zeker langer dan 1,5 meter.

Hallo @JanBar , dat de praktijk anders is weten we allemaal, maar KPN hanteert bij een xDSL-aansluiting standaard maximaal 1 ½ meter om problemen en onnodige belletjes naar de helpdesk te voorkomen en sturen bij vervanging ook nooit een nieuwe xDSL-kabel op die langer ia dan 1 ½ meter.

Bij Zonnet/VersatelTele2 vroeger had ik het modem in mijn werkkamer staan op de 1e etage, op ruim 5 meter van het IS/RA-punt in de meterkast en werkte ook prima.

 


@JanD 

Dat begrijp ik van KPN ook wel weer. Je wilt geen problemen met inferieure kabels. Ik heb mijn ISRA punt in de meterkast op de begane grond zitten  Vandaar ligt zo'n 15 meter norm88 kabel naar mijn woonkamer op de 1e verdieping. Dat werkt prima. Ik heb mijn modem weleens direct op het ISRA punt aangesloten maar ik constateerde geen snelheidsverschillen.


@JanD

Dat begrijp ik van KPN ook wel weer. Je wilt geen problemen met inferieure kabels. Ik heb mijn ISRA punt in de meterkast op de begane grond zitten  Vandaar ligt zo'n 15 meter norm88 kabel naar mijn woonkamer op de 1e verdieping. Dat werkt prima. Ik heb mijn modem weleens direct op het ISRA punt aangesloten maar ik constateerde geen snelheidsverschillen.

Ik in de Tele2-tijd ook niet.

 


wow sorry voor laten reactie..

 

ja het gaat om de kabel uit de muur naar me modem. die is net iets te kort . dus heb 2 meter nodig om hem mooie en veilig neer te kun zette . heb hond,kat en 2 jarig zoon 😅 dus wil de kabel op de grond of achter me tapijt weg werken.  das goed tip verleng met stopcontact. alleen heb al zo veel verlening maar die zou opzich niet echt noodzakelijk zijn. wel de kabel uit de muur . daar kun ze aan trekken en hang.

 

die van me modem naar me tv die is lang genoeg, mischien zelfs te lang 😉.

 

 

ja klop ik weet dat we bij toolstation de kabels verkopen. was meer dat ik me ook af vroeg welke ik moest hebben en waar ik op moet letten :)

 

 

Ik wil echt even iedereen bedank voor het mee denken 🤩


Elke ethernetkabel van cat5e of hoger is prima.

als je zelf stekkers aanknijpt moet je even rekening houden dat het soepele kabel moet zijn.

Veel mensen kopen tegenwoordig shielded kabel, cat6 of zelfs 7 die is theoretisch beter, maar in de praktijk zie ik dat niet zo, tenzij je zware verstoorders zoals wasmachines etc op het traject hebt. Bij toolstation zijn er diverse lengtes Cat6 met en zonder stekkertjes.

als je over gaat van een te korte kabel kun je  een switch tussen plaatsen met E in type omschrijving (ivm IGMP snooping). Sommigen gebruiken (hou ik niet van) een afgeschermde UTP connector, en best is een ononderbroken ethernet kabel te leggen vanaf je router.

 

Klopt ik ga dan wel voor die met alles er al aan op me werk. ben handig maar daar niet in  🙂. dankje voor alle tips


@Reijemas

Je schrijft dat de kabel vanuit de muur te kort is.

Is dat de kabel tussen het telefoonstopcontact en het modem?

Dan heb je een RJ 11 kabel nodig.

Koop er wel één van goede kwaliteit.

ja het is die kabel ja. van uit me muur (telfoon stopcontact)  naar me modem. die van me modem naar me tv is zelf te lang :,)


Ik kom vaak bij toolstation dus ik ben heel blij een keer wat terug te kunnen doen  :-)


@Reijemas

Je schrijft dat de kabel vanuit de muur te kort is.

Is dat de kabel tussen het telefoonstopcontact en het modem?

Dan heb je een RJ 11 kabel nodig.

Koop er wel één van goede kwaliteit.

Als dit het geval is, deze mag niet langer dan 1.5m worden. Hoe korter hoe beter.

 

bij mijn is juist weer andersom 🤣.

heb hond kat en kind van 2 dus wil hem beetje weg werken zo dat ze er niet aan ken zitten of kouwen 🤣. gelukkig verlopig laten ze hem met rust. maar staat ook mooier  heb stopcontact van telfoon al verstop achter me aquarium. wel zo dat ik er gewoon bij kan

 


Die kabel mag best langer zijn dan 1,5 meter. Als hij maar van goede kwaliteit is

De kabel vanuit de straatkast naar de woning is zeker langer dan 1,5 meter.

Hallo @JanBar , dat de praktijk anders is weten we allemaal, maar KPN hanteert bij een xDSL-aansluiting standaard maximaal 1 ½ meter om problemen en onnodige belletjes naar de helpdesk te voorkomen en sturen bij vervanging ook nooit een nieuwe xDSL-kabel op die langer ia dan 1 ½ meter.

Bij Zonnet/VersatelTele2 vroeger had ik het modem in mijn werkkamer staan op de 1e etage, op ruim 5 meter van het IS/RA-punt in de meterkast en werkte ook prima.

 

Ik heb waar ik woon zo wie zo slecht bereik. waar door de snelheid van me internet ook niet zo snel is als normaal is. maar gelukkig snel genoeg zo dat we er geen last van hebben


Ik kom vaak bij toolstation dus ik ben heel blij een keer wat terug te kunnen doen  :-)

Ooh leuk om te horen 🙂.

ja is echt leuk winkel net de action . je komt nooit met legen handen thuis. ik ga dan even kijk bij ons. is er nog iets waar ik op moet letten?

 

ik wil altijd leren. kan ik klant ook weer beter helpen 😅🤣