Skip to main content

Ik wil een klacht indienen. Wij hebben al een Langedijk KPN. Ik moet een aardig bedrag betalen per maand. Ik vind dat ik teveel betaald voor jullie service. Ik krijg niet het internet die jullie aanbieden omdat er verouderd kabels bij ons zijn. Maar toch moet ik de volle pond betalen. Verder stopt dus iedere keer op tv programma,s ongeveer 2 seconden en dan gaat hij weer verder. Dat kan net iets zijn wat je had willen horen. Nu begrijp ik ook wel dat jullie met verouderde kabels te maken hebben maar waarom moeten wij dan de volle pond betalen. Wij zijn KPN altijd trouw gebleven maar jullie zorgen er voor als er geen betere internet aangeleverd krijgen of dat de prijs niet aangepast wordt dat ik genoodzaakt bent om naar een andere provider te gaan kijken. Ik wordt het nu echt beu.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Is er al een keer een monteur geweest? Misschien zit u ver van de centrale.  Als er technisch nuet meer mogelijk is dan is overstappen het beste. Ziggo zal dan de enige optie zijn.


Hoi @Cor Verhoeven, welkom bij ons op het forum. Ik kan nog niet zoveel over de situatie zeggen, want die is me nog niet helemaal duidelijk. 

  • Welke snelheid haal je als je een speedtest doet en welk abonnement heb je precies? Doe je de speedtest met een kabel of draadloos? 
  • Hoe zijn de tv-ontvangers aangesloten op het modem, is dat met een kabel of een draadloze verbindingsset?
  • Valt het internet ook weg als het tv beeld even stil staat?

Zou je deze vragen en de vraag van Joep kunnen beantwoorden? Je kunt daarnaast ook je forumprofiel volledig invullen. Dan krijgen we een beter beeld van de situatie en kunnen we met je meedenken.


Mijn internet snelheid is 60 mb en upload 15 mb de ontvangers zijn draadloos en het internet valt niet weg als het beeld stil staat. Het is puur het beeld


Heeft u dit soort dingen in huis? 

 


Dat klopt helemaal.

 


Is het trouwens de bovenstaand afgebeelde DVS of nog het oude type met 3 ledjes ??? Dan zal tv het beter doen als je een nieuwe DVS aanschaft. Of nóg beter: Haal die '’dingen'’ er dan tussenuit en trek kabels.

DVS set voor 1 televisie

DVS set voor 2 televisies

60 Mb/s is uitstekend internet. Als je tv kijkt via KPN dan neemt dat slechts 7,2 Mb/s. (per decoder; per zender).


Het gebruik van draadloze verbindingsets is nogal omstreden.  Soms werkt het goed en kan het een tijd goed gaan maar ineens gaat het fout. En als het fout gaat merkt u dat meteen . Internet wordt langzaam en de beelden op de tv staan soms stil. Als dat het geval is dan is er uets op het electriciteitsnetwerk gekomen waar ze niet tegen kunnen.  Zoals ledverlichting,  zonnepanelen en telefoonopladers.  De enige oplossing is dan een kabel trekken.  Dat us overigens bij iedere provider zo. Op de site van Devolo staat de devolocockpit.  Daarmee kunt u de draadloze verbindingssets beheren.  Wellicht dat daar een oplossing is.


Ik heb inderdaad die met 1 lampje. En ik wil geen kabels door mijn huis. Daarom heb ik deze ontvangers gekocht bij KPN. Echter ik probeerde vandaag te streamen via mijn tabblad maar dat is echt een ramp. Het internet wat binnen komt is gewoon te laag. Ik betaal de volle pond maar ik krijg niet waar ik voor betaald.  Ik vind dat KPN overal zijn netwerk moet verbeteren. 


Het netwerk van kpn behoort tot de topnetwerken in de wereld.  Dat u geen kabels wil maar gebruik wil maken van draadloze verbindingsets is uw keuze. Ik heb al uitgelegd waarom die dingen vaak niet werken.  Data verstuur je via een utp kabel en niet door een stroomkabel. 


Het internet wat binnen komt is gewoon te laag.

Je internet is 60 Mb/s, vermeld je zelf. Dat is echt niet (te) laag. Een HD stream via internet is 5 Mb/s. Daar kan je er wel 12 tegelijk van streamen.

Dus met die 60 Mb/s is het niet.

Welke Experiabox heb je staan?

Zijn er storende invloeden op de DVS. Als bv led verlichting met adapter (dimmer) op hetzelfde stopcontact.