Skip to main content

Sinds kort ben ik overgestapt naar 1Gb.

Getest met alleen een bedrade PC aangesloten:

Ik haal met zowel mijn FritzBox alsmede met de KPN Box 12 rond de 940 Mbps Down en rond de 700Mbps Up. Up zou echter ook rond de 940 Mbps moeten zijn.

In andere topics zie ik dit probleem ook gemeld en daar wordt als oplossing een “lijn reset” genoemd.

Zou een KPN moderator voor mij ook zo'n “lijn reset” kunnen uitvoeren?

o.a. hier: Link

Dan heeft u nog geluk, mijn 1Gb is waardeloos 😑
 

 


Hallo @Romul bij een Windows pc downloadt eens via de MS-store de Ookla speedtest app en die daar de speedtest mee. De app geeft de meest accurate gegevens weer,test ook eens met verschillende servers binnen de genoemde app. Globaal midet je gemiddeld rond de 930/930Mbit/s kunnen halen als het niet te druk is op de lijn.

 

 


Hi @JanD bedankt voor de tip. Ik had deze app inderdaad al gebruikt dat had ik er even bij moeten vermelden.

Ik haal met alleen een bedrade pc aangesloten op de router ( zowel fritzbox als KPN Box 12) 940/700


Hi @JanD bedankt voor de tip. Ik had deze app inderdaad al gebruikt dat had ik er even bij moeten vermelden.

Ik haal met alleen een bedrade pc aangesloten op de router ( zowel fritzbox als KPN Box 12) 940/700

Hallo @Romul , die waarden zie ik ook wel eens, als je dan op een ander tijdstip test heb je weer gewoon goede waarden. Ik zou me er niet al te druk over maken.

 

 


Hoi @Romul, welkom op ons Forum! Met de fritzbox aangesloten kunnen wij vanuit de klantenservice niet zoveel met de aansluiting. Als je graag wilt dat er een medewerker met je meekijkt naar de aansluiting wil ik je vragen je experiabox eens aan te sluiten en ons te bellen op 0800-0402. Mijn collega's kunnen dan meteen even met je meekijken!