Skip to main content

Goedemorgen,

 

Wij hebben de Experia box V10.a beneden in de meterkast staan. Nu hebben wij af en toe traag internet in de woonkamer. Deze is gelegen naast de meterkast.

Nu wil ik de wifi-manager toepassen, omdat ik op zolder een sterker signaal wil. Het signaal moet dan door 2 betonnen vloeren. 

Ik heb de wifi-manager al wel eens geprobeerd. Maar toen hij de router wilde resetten heb ik hem afgebroken. omdat ik niet weet wat ik zou moeten doen als deze niet meer zou opstarten.

Hij wil namelijk opzoek naar een signaal wat in de buurt beter bereik heeft. Zover als ik het begrijp.

Hoe zijn de ervaringen met de wifi manager en wat te doen als de router niet meer opstart.

De kans dat ie niet opnieuw start us te verwaarlozen.  De kans dat je een beter signaal krijgt na 2 betonnen vloer is uiterst klein. Je zal daarvoor echt wifipunten moeten kopen. 


Wat moet ik doen om mijn modem te resetten? Stekker er uit trekken, 5 minuten wachten en stekker er weer in? Of moet er iets anders gedaan worden?


Handmatig je modem resetten

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem. 
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.


Dank u wel Hansie. Ga het proberen.