Skip to main content

Ik heb sinds gisteren mijn verbinding opgeleverd gekregen. Modem aangesloten en leek prima te werken. 

Probleem 1: wegvallende verbinding

De eerste avond viel de verbinding meerdere malen weg. Mijn router achter het modem kan dit meten en houdt hier logboeken van bij. Om de een of andere reden kan ik niet in het modem zelf inloggen  via het ip adres wat op het forum aangegeven werd. Ook de hulp tools waar ik naar verwezen wordt via de website van KPN werken niet, en geven aan dat er een probleem is die niet via de tool opgelost kan worden.

 

Probleem 2: veel te lage snelheid (bekabeld)

Wat betreft de snelheid. Mijn router kan een snelheidstest uitvoeren, en die blijft rond de 190 MB/s steken terwijl het een Gb verbinding is. Ik heb ook al een andere kabel geprobeerd tussen de router en het modem, maar dat lost niets op. Ook het modem aan en uitzetten heeft het niet opgelost. Ik zag dat iemand anders een vergelijkbaar probleem had en op zijn router de Qos uit had gezet, deze stond bij mij helemaal niet aan. Overigens had ik hiervoor Ziggo en daar haalde ik wel de maximale snelheid, dus lijkt me sterk dat het aan mijn router/netwerk ligt.

Hallo 

Hier het zelfde probleem. 9 november. 1gb s. abonnement  afgesloten mailtje gekregen dat ik direct gebuik kan maken van mijn nieuwe internetsnelheid.Maar ik kom nog steeds niet verder dan 128 mb s. Alles opnieuw opgestart, superwifi bekabeld aangesloten, maar niets helpt. Kan ook op geen enkele manier in de moden v12 komen. Denk dat we maar eens moeten kijken bij Delta, daar hebben wij ook een aansluiting van.

 


Hallo @De Brouwers , welkom op het KPN forum waar klanten elkaar helpen.

Kan je eens een overzichtje geven van je netwerksituatie? En wat betreft de snelheidstest, die moet je echt eventjes uitvoeren op een PC/laptop die rechtstreeks bekabeld is aangesloten op je experiabox (alle andere apparatuur even loskoppelen).

Vervolgens de Speedtest app in Windows aanslingeren, of via je browser naar speedtest.net gaan. Als daar geen snelheden van rond de 900Mbps uit komen, dan is er wat aan de hand met de verbinding van KPN. Als die wel op of rond de 900 uitkomt, dan moet je het probleem in je interne netwerk zoeken.


@Harrylm , jouw probleem spitst zich toe op de router. Daar kan je beter een apart onderwerp voor aanmaken ipv in een topic van iemand anders dit te melden. Zo gaan dingen door elkaar lopen.

Voor jou geldt ook: eerst bekabeld rechtstreeks op de box een speedtest uitvoeren. Als die wel voldoende is, kan je kijken naar wat er met de wifi niet goed gaat (tip: doorloop de wifi-manager van KPN).


Alright, ik ga dit vanavond even proberen. 

Wat het netwerk betreft:

Modem KPN > Unifi Dream Machine (Router + Switch) > bekabelde apparaten + wifi access points.


Inmiddels dit allemaal geprobeerd, zonder resultaat. Het viel me overigens op dat in Mijn KPN ook niets onder mijn profiel of diensten staat. Misschien dat er iets administratiefs niet geactiveerd is?

Inmiddels nog een keer door de servicetool gelopen en die zegt dat de verbinding werkt maar dat er mogelijk een probleem met het netwerk of het modem is. Ik ga maar een afspraak inplannen voor een monteur.

Vanmiddag ook geprobeerd te bellen, maar krijg dan een bandje die me vragen laat beantwoorden, eerlijk gezegd echt belachelijk hoe moeilijk het is iemand hier gewoon voor aan de telefoon te krijgen. Je zou denken dat je een nieuwe klant de best mogelijke ervaring wilt geven, maar tot zover echt een tegenvaller.


Zelfs het maken van een afspraak met de monteur geeft een foutmelding op de site haha, dit is echt super slecht geregeld.


0800-0402, moet je gewoon nu kunnen bellen.


0800-0402, moet je gewoon nu kunnen bellen.

 

Inmiddels contact gehad via het nummer, dank @XS4-Arjan. Volgende week komt er een monteur langs. Volgens de medewerker aan de telefoon kan er geen contact met het modem gemaakt worden en is daar iets mee aan de hand of in de centrale.

 

Admin: quote toegevoegd