Ik heb sinds gisteren mijn verbinding opgeleverd gekregen. Modem aangesloten en leek prima te werken.
Probleem 1: wegvallende verbinding
De eerste avond viel de verbinding meerdere malen weg. Mijn router achter het modem kan dit meten en houdt hier logboeken van bij. Om de een of andere reden kan ik niet in het modem zelf inloggen via het ip adres wat op het forum aangegeven werd. Ook de hulp tools waar ik naar verwezen wordt via de website van KPN werken niet, en geven aan dat er een probleem is die niet via de tool opgelost kan worden.
Probleem 2: veel te lage snelheid (bekabeld)
Wat betreft de snelheid. Mijn router kan een snelheidstest uitvoeren, en die blijft rond de 190 MB/s steken terwijl het een Gb verbinding is. Ik heb ook al een andere kabel geprobeerd tussen de router en het modem, maar dat lost niets op. Ook het modem aan en uitzetten heeft het niet opgelost. Ik zag dat iemand anders een vergelijkbaar probleem had en op zijn router de Qos uit had gezet, deze stond bij mij helemaal niet aan. Overigens had ik hiervoor Ziggo en daar haalde ik wel de maximale snelheid, dus lijkt me sterk dat het aan mijn router/netwerk ligt.