Skip to main content

Goedemiddag,

 

Bovenstaande vraag van Jeroen19 is mijn vraag eigenlijk ook.

Ik heb nu een Experiabox V8 staan.

Het lijkt af en toe wel of het een verbinding van kruipolie is..   dan duurt het 'n minuut of langer voordat hij een pagina geladen heeft. Gisteravond was de wifi gewoon compleet verdwenen. Resetten, opnieuw opstarten werkt ook niet..  Vanmorgen had ik weer wifi, maar zoals gezegd het lijkt wel stroop.

 

Groet,

Dennis 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

Wat heb je allemaal aan die v8 hangen?


1 kabel naar de tv. (box van Telfort, nu KPN)

1 kabel naar de bovenverdieping (daar zit alleen een wifi versterker aan)

en 1 kabel naar de vide in de gang (de vide gebruiken we als kantoor. Die kabel heb ik daar in een Netgear Switch zitten en vanuit de Switch gaat er 1 naar de laptop en 1 naar de pc van m'n werk) (ivm thuiswerk/Corona)

 


Uit eigen ervaring op het telfort forum is het wifi gedeelte van de V8 de laatste tijd nogal eens de boosdoener omdat de wifi van de V8 het langzaam maar zeker aan de laatste reis is begonnen ,dus dit modem vervangen zal de oplossing zijn.


Oké.. 

Ik heb ook een beetje in het rond gelezen hier op het forum en ik begrijp dat KPN niet echt (lees: echt niet) scheutig is met het omruilen van experiaboxen naar bestaande klanten en ex Telfort klanten. De V8 zal nu een jaar of 7 oud zijn en als die inderdaad aan z’n einde begint te raken is het wel wenselijk dat er een vervangende experiabox komt. Het hoeft niet direct de allernieuwste V12 te zijn, een V10 zou ook al beter zijn als deze.. 

Iemand een idee hoe ik een nieuwe(re) box kan bemachtigen?  Kan evt ook op marktplaats kijken 👀 of ik daar een box kan vinden.

 

Groet,

Dennis


Hallo @Dennis1816, welkom op ons forum.

Balen dat je problemen met jouw wifi verbinding ervaart. Ik raad je aan om onze Wifi Manager eens te proberen. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer. Haal je na de tweede keer nog steeds onder de 20 mbit/s, dan krijg je van ons gratis Experia Wifi of een gratis wifi monteur aangeboden.

We hebben ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met wifi op te lossen. Ik kan je adviseren om deze ook eens door te nemen.


Goedemorgen,

Vandaag maar weer eens met de Wifi aan het stoeien..

Laptop en modem (met aangesloten wifi versterker) beide in de woonkamer staan.

Eerste meting met de wifi manager komt hij niet boven de 20 mbits/s uit.

Aansluitend heeft KPN wat instellingen gewijzigd en de wifi verbeterd.

Na de tweede meting komt de teller niet boven de 34 uit. Dat heeft dus weinig geholpen.

Ik ben benieuwd wat nu de vervolg stappen zijn om de wifi op de 100 mbits/s te krijgen,

 

Met vriendelijke groet,

Dennis .  


Welke snelheid haal je als bekabeld meet?


Met de kabel komt hij tot max 58 mbits/s

 


Heb je glasvezel of koper?


Koper.


Koper.

Kijk eens op deze pagina, wat is het max haalbare op uw adres? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl


Als ik de link moet geloven is een redelijk wat hogere snelheid mogelijk op dit adres.

Ik heb een abonnement van 100 mbits/s 

 

 


Welk type experiabox heb je?


Welk type experiabox heb je?

V8 


Met de kabel komt hij tot max 58 mbits/s

 

Al eens een andere kabel geprobeerd? Andere pc of laptop? 


Met de kabel komt hij tot max 58 mbits/s

 

Al eens een andere kabel geprobeerd? Andere pc of laptop? 

Ja, oude(re) kabel geeft zelfde resultaat als de nieuwe (week oud) en de andere laptop komt ook niet boven de 56/58 minst/s uit.


Hallo @Dennis1816 , log eens in in je modem en kijk bij de wifi beveiliging eens of er TKIP/AES staat of alleen AES, indien het 1e dan even wijzigen in alléén AES, daar wordt de wifi ook een stuk sneller van.

Verder zou je bij de 2.4-band eens kunnen kijken of de bandbreedte op 20, 20/40, 40 of AUTO staat, kies dan voor 20/40 of 40, daar kan de wifi sneller van worden afhankelijk van de wifidrukte binnen jouw directe omgeving.

Succes.

 


Hallo @Dennis1816 , log eens in in je modem en kijk bij de wifi beveiliging eens of er TKIP/AES staat of alleen AES, indien het 1e dan even wijzigen in alléén AES, daar wordt de wifi ook een stuk sneller van.

Verder zou je bij de 2.4-band eens kunnen kijken of de bandbreedte op 20, 20/40, 40 of AUTO staat, kies dan voor 20/40 of 40, daar kan de wifi sneller van worden afhankelijk van de wifidrukte binnen jouw directe omgeving.

Succes.

 

😳


Hallo @Dennis1816 , log eens in in je modem en kijk bij de wifi beveiliging eens of er TKIP/AES staat of alleen AES, indien het 1e dan even wijzigen in alléén AES, daar wordt de wifi ook een stuk sneller van.

Verder zou je bij de 2.4-band eens kunnen kijken of de bandbreedte op 20, 20/40, 40 of AUTO staat, kies dan voor 20/40 of 40, daar kan de wifi sneller van worden afhankelijk van de wifidrukte binnen jouw directe omgeving.

Succes.

 

😳

Deze reactie begrijp ik niet.:thinking:


🙂Sorry, wat ik bedoelde was..

hoe log ik daar in en waar vind ik die info/instellingen.?

 


Heb je het modem al een harde reset geven? En daarna testen met alleen een pc of laptop direct op de experiabox.


Heb je het modem al een harde reset geven? En daarna testen met alleen een pc of laptop direct op de experiabox.

Zojuist geprobeerd, helaas zonder het gewenste resultaat..😔


Dan wordt het wachten op de moderator.  Die kan de boel bemeten etc. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


En daar is ze! :raising_hand_tone4:

Ik lees dat er vanuit de community goede vragen gesteld en tips gedeeld zijn en dat jij al het één en ander uitgeprobeerd en getest hebt: héél fijn. Qua lijn ziet alles er goed uit: geen verklaring voor de problemen die je ervaart. Ik stel voor 

om het modem om te ruilen: kijken of dit een oplossing is voor de problemen die je ervaart.

Het nieuwe modem ligt vanaf komende maandag klaar bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. Ik heb je een privébericht gestuurd met aanvullende informatie. 

Nog een toevoeging vanuit mij:

 

Ik ben benieuwd wat nu de vervolg stappen zijn om de wifi op de 100 mbits/s te krijgen,

Je hebt een abonnement tot 100Mbit/s: De snelheid die bij je abonnement hoort gaat over een bekabelde verbinding. Wifi is behoorlijk storingsgevoelig, dus daarop kunnen we deze snelheid niet garanderen, mooie uitleg staat in onze Gedragscode Internet van KPN.
Nu las ik dat je nu bekabeld tot 58Mbit/s lees, ben benieuwd wat je haalt met het nieuwe modem.

Geef je hier een update als jij het nieuwe modem aangesloten hebt?


En daar is ze! :raising_hand_tone4:

Ik lees dat er vanuit de community goede vragen gesteld en tips gedeeld zijn en dat jij al het één en ander uitgeprobeerd en getest hebt: héél fijn. Qua lijn ziet alles er goed uit: geen verklaring voor de problemen die je ervaart. Ik stel voor 

om het modem om te ruilen: kijken of dit een oplossing is voor de problemen die je ervaart.

Het nieuwe modem ligt vanaf komende maandag klaar bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. Ik heb je een privébericht gestuurd met aanvullende informatie. 

Nog een toevoeging vanuit mij:

 

Ik ben benieuwd wat nu de vervolg stappen zijn om de wifi op de 100 mbits/s te krijgen,

Je hebt een abonnement tot 100Mbit/s: De snelheid die bij je abonnement hoort gaat over een bekabelde verbinding. Wifi is behoorlijk storingsgevoelig, dus daarop kunnen we deze snelheid niet garanderen, mooie uitleg staat in onze Gedragscode Internet van KPN.
Nu las ik dat je nu bekabeld tot 58Mbit/s lees, ben benieuwd wat je haalt met het nieuwe modem.

Geef je hier een update als jij het nieuwe modem aangesloten hebt?

Goedenavond.

Het PostNL punt waar jullie de nieuwe modem naar toe gestuurd hebben is vanwege Corona gesloten..   Dat gaat hem dus niet worden om hem daar op te halen.

Groet,

Dennis.