Skip to main content

Wij hebben hier in huis (drie personen) een experia v8 modem en het internet is heel langzaam. Dit model lijkt ook verouderd te zijn. Hoe kunnen we een nieuwer model modem krijgen? We willen ook het wachtwoord van de wifi veranderen en dit lukt ook niet.. Hulp wordt gewaardeerd :)

Sowieso is ie niet verouderd.  Heb je al een harde reset gedaan?


Hi Joep. Ik probeerde dat via de servicetool te doen maar dat lukt niet. Ik zie in andere posts op dit forum dat het wel al een oude modum is dus ik ben een beetje in de war.


Hij is ouder maar wordt nog steeds veel gebruikt. Zo lang die werkt wordt ie niet vervangen.  Tegen welke problemen loop je?


Het internet is heel langzaam, soms doet het helemaal niets en laad niks voor een lange tijd (moet dan mijn mobiele data gebruiken). Ik heb de wifi gemeten met de app en we hebben een sterkte van 22Mbit/s beneden en 13 boven. Geen idee of dat genoeg zou zijn voor drie personen maar het werkt niet naar behoren.


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


 


 

Dat is best. Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Ik heb geen kabel, zou het niet weten :sweat_smile:


Even een kabel tussen aan jelaptop of pc doen en die in het modem stoppen.


Ik heb die kabel niet


Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

 


Ben ik weer:wink: . Ontkoppel alles van de experiabox en druk dan met een paperclip de resetknop in. Let op alle instellingen die je zelf hebt gemaakt gaan verloren.