Skip to main content
Beantwoord

Langzame WiFi Experia v8, hoe krijg je een nieuwe modem?

• November 3, 2020
  • 12 reacties
  • 133 keer bekeken

Wij hebben hier in huis (drie personen) een experia v8 modem en het internet is heel langzaam. Dit model lijkt ook verouderd te zijn. Hoe kunnen we een nieuwer model modem krijgen? We willen ook het wachtwoord van de wifi veranderen en dit lukt ook niet.. Hulp wordt gewaardeerd :)

Beste antwoord door Joep1965

Hij is ouder maar wordt nog steeds veel gebruikt. Zo lang die werkt wordt ie niet vervangen.  Tegen welke problemen loop je?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 3, 2020

Sowieso is ie niet verouderd.  Heb je al een harde reset gedaan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2020

Hi Joep. Ik probeerde dat via de servicetool te doen maar dat lukt niet. Ik zie in andere posts op dit forum dat het wel al een oude modum is dus ik ben een beetje in de war.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 3, 2020

Hij is ouder maar wordt nog steeds veel gebruikt. Zo lang die werkt wordt ie niet vervangen.  Tegen welke problemen loop je?

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2020

Het internet is heel langzaam, soms doet het helemaal niets en laad niks voor een lange tijd (moet dan mijn mobiele data gebruiken). Ik heb de wifi gemeten met de app en we hebben een sterkte van 22Mbit/s beneden en 13 boven. Geen idee of dat genoeg zou zijn voor drie personen maar het werkt niet naar behoren.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 3, 2020

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2020

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • November 3, 2020

Dat is best. Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2020

Ik heb geen kabel, zou het niet weten :sweat_smile:

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 3, 2020

Even een kabel tussen aan jelaptop of pc doen en die in het modem stoppen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2020

Ik heb die kabel niet

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2020

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 3, 2020

Ben ik weer:wink: . Ontkoppel alles van de experiabox en druk dan met een paperclip de resetknop in. Let op alle instellingen die je zelf hebt gemaakt gaan verloren.