Skip to main content

Sinds kort een nieuwe modem thuis en sindsdien krijg ik op mijn laptop de melding: probleem met de draadloze adapter of toegangspunt.

 

Welke stappen moet ik nemen om dit op te lossen?

Hoe kan ik problemen met de router oplossen?

Hallo @Noes1988 , welk merk en type modem heb je van KPN en welk merk en type draadloze adapter?

Hoe is de laatste aangesloten op de modem?

 

 


Goedemorgen,

Ik heb de KPN box 12 sinds een paar weken en die is verbonden via de kabel met het glasvezelpunt die het huis binnen komt. 

 

Ik heb geen draadloze adapter, maar dat was de foutmelding..


Die draadloze adapter zit in uw laptop ingebouwd. 

U heeft geen WiFi verbinding op de laptop? Internet werkt niet draadloos? 


Dat is het gekke, de laptop herkend de modem wel en zegt ook gewoon dat hij verbonden is (met internet) maar als ik dan Edge open dan gaf hij de foutmelding van problemen met adapters enzo..


Hallo @Noes1988 , de oplossing is veelal een instelling binnen het modem aanpassen.

Log in in het modem en stel bij de wifi de instellingen bij de 2.4- en de 5.0-band anders in:

bij de 2,4-band staat standaard 802.11 AX en bij de 5,0-band ook.

Maak hiervan bij de 2,4-band B/G/N en verder alles op AUTO en bij de 5.0-band A/N/AC en ook verder alles op AUTO en sla het op.

Nu zou de PC via de wifi verbinding moeten kunnen maken.

 


Hoi @Noes1988. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat het niet lukt om een draadloze verbinding te maken tussen jouw laptop en Experia Box. Lukt het op andere apparaten wel en is het inmiddels ook gelukt op jouw laptop om een wifi verbinding te maken?


@Noes1988 We hebben niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat je al een oplossing hebt gevonden voor dit probleem. Als je onze hulp toch nog nodig hebt, dan weet je ons te vinden.:blush: