Skip to main content

Mijn wifi op mijn laptop viel uit. Wel op mijn telefoon.

Van alles geprobeerd. Wordt er simpel van.

Kunnen jullie mij helpen?

Hallo lui

 

Ik nu, mbv tools, mijn netwerknaam/ssid en ww veranderd.

Nu moet ik nog de beveilligingssleutel vinden.

Waar vind ik die?

 

Is als het goed is WPA2. 


Hallo

 

Ik heb mijn wifi een nieuwe naam gegeven en een nieuw wachtwoord.

Nu vraagt PC om beveilligingssleutel. Dat is wachtwoord begrijp ik.

Moet ik mijn nieuwe wachtwoord gebruiken?

Of

Adm wachtwoord

Ik voeg stickers toe.

 

Als jij mij dan het juiste nummer door geeft dan weet ik het

Admin: foto achterkant Box 12 verwijderd


Het is een probleem met sommige wifi-kaarten in laptops t.o.v. de Box 12. Dat is hardware. Kun je niet oplossen met netwerknamen, passwords e.d. te wijzigen.


Het WiFi wachtwoord is hetzelfde als de Wireless KEY.

Als je nu zelf een WiFi wachtwoord hebt verzonnen kan je die dus gebruiken waar er om een Wireless KEY gevraagd wordt.

Zoals PeterG al zegt, het wijzigen van het wachtwoord of KEY gaat het niet oplossen.

Wat vaak wel werkt is om toch in de Box 12 die aanpassing te doen zoals ik eerder gepost heb:

 

Een paar gebruikers met ook zo’n Intel kaartje kregen daarna wel weer verbinding via WiFi.


Waar zit dat intelkaartje 

 


In je laptop, dat stond in de afbeelding die je eerder plaatste:

 


Waar kan ik ongeveer dat intelkaartje vinden in mijn laptop?


Dat zit ingebouwd, daar kan je meestal niet bij zonder de onderkant helemaal los te halen.


Via “apparaatbeheer → Netwerk → Wireless” kun je zien welke netwerkkaart in jouw laptop zit. Hier kan je zelf niets aan wijzigen. 

@GeSp . Zou een los wifi-usb-stickje het probleem (vooralsnog / tijdelijk) kunnen omzeilen?


Kan ik oude naam en ww herstellen


@PeterG

Ja, dat kan ook, zolang dat niet ook zo'n Intel chip bevat.

Meestal zitten daar andere merken in dacht ik, maar dat zou je dan van te voren moeten controleren bij de specificatie van zo'n USB netwerk stick.

Ze had al een afbeelding geplaatst waar Intel AX 200 WiFi 6 staat.

Je kan die kaarten wel vervangen maar het is niet aan te raden om dat zelf te doen als je niet weet hoe je zo'n laptop open krijgt.

 

@ElsdB

Ja, je kan de oude naam en wachtwoord weer invoeren op dezelfde manier waarop je het veranderd hebt naar de nieuwe naam en wachtwoord.


Haha, “Intel Inside” is momenteel (voor de 2de keer) geen reclame 😁

Ik heb dat ook op de laptop staan. Maar die is zeker 6 tot 8 jaar oud en werkt nog prima. Alleen niet meer op batterij.

Al staat voor de Wireless LAN de Realtek rtl8188ce vermeld. 🤔  


Ik heb met kabel internet. Hoe kan ik wifi weer instellen


Hoe kan ik wifi weer instellen

Ik denk dat dat op dit moment niet gaat werken. Er is nog niets veranderd aan de situatie mbt Box 12.

De laptop zal weer een wifi netwerk zoeken als de internetkabel eruit genomen wordt. (lipje indrukken)


Dan houd ik het voorlopig bij een kabel.

 


Ons probleem is vandaag door een vriendelijke KPN storingsmonteur verholpen.

In lekentaal komt het neer op het volgende: het afgegeven signaal is na de update erg krap, waar het '’breed'’ hoort te zijn. De man maakte verbinding met de router en wijzigde hier en daar voor mij onbekende dingen. Een kwartier later functioneerde mijn laptop weer probleemloos op wifi  - ik had zoals eerder beschreven alleen problemen met mijn nieuwste (HP Z-Book / allernieuwste windows) laptop - de overige laptops (en televisies) werkten prima.

Ook kon ik de witte wifi '’zender'’ loskoppelen, omdat de router nu zelf als zender fungeert. Dat witte ding staat nu elders in huis, als aanvullende ontvanger. Het komt er dus op neer dat

a) de instelling (het signaal) te krap staat afgesteld en

b) de router nu zelf als zender fungeert (en de witte schotel mogelijk niet lekker samenwerkt als je die ook als '’zender'’ gebruikt.

Al met al een fijne ervaring om door zo een kundige medewerker geholpen te worden.


Hier ook problemen met Realtek rtl8188ce.

 

En Experiabox V12.