Skip to main content

Sinds gisteren wonen wij in onze nieuwe woning, doordat wij nog geen vaste aansluiting in ons huis hebben van KPN netwerk is ons een 4G modem toegezonden zodat wij kunnen internetten. Echter hebben wij het probleem dat de verbinding met de laptop al na een aantal seconden komt te vervallen en de SSID niet meer weergegeven wordt.

Wat kan ik hieraan doen?

 

Met vriendelijke groet,

Bert Katier

Hoi @BertKa ,

Welk type is die alcatel 4g?


@martijn197108 typenummer is MW70VK


Je zou zowel de laptop als de alcatel kunnen herstarten.

Je kan ook het usb-kabeltje van de alcatel in een usb-poort van je laptop doen,Vaak krijg je dan via USB een ethernetverbinding.


@martijn197108 Dit type heeft helaas geen ethernetpoort. Het enige wat er op het kastje zit is een micro usb aansluiting voor de adapter.

De volledige benaming wat er op staat is:

MW70VK-2AKPNL1

MW70VK        CEF


Hoi @BertKa . Welkom op het forum.

Lukt het wel om andere apparaten te verbinden met die 4g router?


Als je die usb kabel uit de adapter haalt en overzet naar de USB-poort van de laptop,krijg je dan verbinding?


@Erwin_  Ook onze mobiele telefoons zijn de verbinding kwijt na een aantal seconden.

Ook de SSID verdwijnt als ik een nieuwe verbinding wil opzetten.


@martijn197108 Dit helpt ook niet.

Als ik de alcatel ontvanger aanzet gaan alle vier de lampjes branden, deze blijven voor circa 10 seconden aan en gaan dan allemaal uit.


Hoi @BertKa . Leuk je even gesproken te hebben.

Ik krijg zwaar de indruk dat die dongle defect is. Je hebt 'm ook al proberen te resetten maar het mag niet baten. Telkens verdwijnt de SSID na een paar seconden uit de lucht.

Ik heb logistiek gevraagd een nieuwe te sturen en ondertussen 2 gratis grote weekbundels op jullie mobiele nummers gezet. 

11-4 komt KPNNetwerk langs om jouw FTU/NT te monteren.  Mocht je tegen die tijd tegen andere problemen aanlopen, laat het mij weten dan help ik je graag verder.


@Erwin_ Goedemorgen Erwin, ik heb je van het weekend aan de telefoon gehad over het mogelijk defecte 4G modem.

Per toeval ben ik er achter gekomen dat hoogstwaarschijnlijk de kabel defect is. Ik wilde de adapter + kabel van de modem gebruiken om mijn mobiel op te laden en kwam erachter dat dit niet functioneerde. Nadat ik een andere kabel had aangesloten werkte het wel. Ik heb vanmorgen de modem weer geprobeerd met de kabel van mijn mobiel en de wifi verbinding functioneerde voor ongeveer 15 minuten, daarna moest ik weg.

Nu blijft er ook continue 1 lampje branden, die van de batterij, dit was voorheen niet het geval.


Hoi @BertKa . Dat verklaart het een en ander. Mijn collega vond het al vreemd dat er 1600MB verbruikt is. Maar dit lijkt dus de verklaring.

Ik begrijp dat je zelf dus een vergelijkbare voeding hebt? Laat je weten of de verbinding stabiel blijft? 

 


@Erwin_ Het verbruik van 1600MB komt waarschijnlijk van een aantal dagen terug toen wij deze hebben ontvangen. De batterij die erin zit was destijds deels opgeladen waardoor het een tijdje gewerkt heeft. Ik heb zelf nog wel ergens een kabel over die ik kan gebruiken. Ik zal vanavond de modem beter testen. Bij geen bericht terug op het forum van mij hoeft er geen actie ondernomen te worden.

 


Helemaal goed! 


@Erwin_ De 4G verbinding is nog steeds goed, het meegeleverde kabeltje is defect. Ik heb zelf nog wel één reserve. Bij deze is mijn vraag afgehandeld.


Fijn dat je het zelf zo hebt kunnen oplossen. Mocht er toch nog iets misgaan of je hebt andere vragen weet je mij te vinden!


Bij het koppelen van iPad of iPhone aan de Alcatel Linkzone krijg ik steeds de melding dat het Password niet correct is.