Skip to main content
Beantwoord

Laptop maakt geen verbinding met wifi sinds aansluiting glasvezel

• January 18, 2023
  • 7 reacties
  • 667 keer bekeken

Sinds onze glasvezel aansluiting maakt onze laptop geen verbinding meer met wifi. Laptop ziet de wifi wel. Alle tips zijn welkom!

Beste antwoord door dommeke

We weten zo niet wat voor thuis router je gebruikt (Experiabox of een andere router). Maar zoals Jan schreef, maakt het helemaal niet uit hoe iets binnenkomt. Met uitzondering natuurlijk als een installatie monteur een reset heeft uitgevoerd op die Router. 

Is het de Experiabox kijk dan even hoe Wifi is ingesteld. In het algemeen heb je met glasvezel een Box 12 inloggen doe je door op je browser in te tijpen (je kan ook hierop klikken) My Modem (mijnmodem.kpn).

Dan Admin laten staan en het wachtwoord onderrop de Box 12 in te tijpen. Verplicht is even een eigen wachtwoord te maken. Daarna opnieuw inloggen.  

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• January 18, 2023

Hallo @FPcha voor de wifi maakt het niet uit of het via koper of glas binnenkomt, er moet dus iets anders spelen. Als de laptop Windows10/11 heeft doe dan eens netwerk herstellen en opnieuw verbinding maken met je wifi-punt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 20, 2023

@JanD  bedankt voor uw reactie.  Dit heb ik al geprobeerd maar werkt helaas niet. 

• Antwoord
  • January 20, 2023

We weten zo niet wat voor thuis router je gebruikt (Experiabox of een andere router). Maar zoals Jan schreef, maakt het helemaal niet uit hoe iets binnenkomt. Met uitzondering natuurlijk als een installatie monteur een reset heeft uitgevoerd op die Router. 

Is het de Experiabox kijk dan even hoe Wifi is ingesteld. In het algemeen heb je met glasvezel een Box 12 inloggen doe je door op je browser in te tijpen (je kan ook hierop klikken) My Modem (mijnmodem.kpn).

Dan Admin laten staan en het wachtwoord onderrop de Box 12 in te tijpen. Verplicht is even een eigen wachtwoord te maken. Daarna opnieuw inloggen.  

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 20, 2023

@dommeke Ik heb een box 12. Ik ga je advies proberen!

Liesbeth van KPN
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8

Hoi @FPcha en welkom op het forum! Ik hoop dat je inmiddels weer een verbinding met de wifi hebt en dat de tips hierboven je verder hebben geholpen. Mocht je nog problemen ervaren, laat het dan vooral weten, dan denk ik met je mee. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 23, 2023

@Liesbeth_ Na het wijzigen van mijn wifi wachtwoord kon ik inderdaad weer verbinding maken. Probleem is dus opgelost. 

Liesbeth van KPN
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8

Top! Fijn dat het weer werkt.