Skip to main content

Sinds onze glasvezel aansluiting maakt onze laptop geen verbinding meer met wifi. Laptop ziet de wifi wel. Alle tips zijn welkom!

Hallo @FPcha voor de wifi maakt het niet uit of het via koper of glas binnenkomt, er moet dus iets anders spelen. Als de laptop Windows10/11 heeft doe dan eens netwerk herstellen en opnieuw verbinding maken met je wifi-punt.

 


@JanD  bedankt voor uw reactie.  Dit heb ik al geprobeerd maar werkt helaas niet. 


We weten zo niet wat voor thuis router je gebruikt (Experiabox of een andere router). Maar zoals Jan schreef, maakt het helemaal niet uit hoe iets binnenkomt. Met uitzondering natuurlijk als een installatie monteur een reset heeft uitgevoerd op die Router. 

Is het de Experiabox kijk dan even hoe Wifi is ingesteld. In het algemeen heb je met glasvezel een Box 12 inloggen doe je door op je browser in te tijpen (je kan ook hierop klikken) My Modem (mijnmodem.kpn).

Dan Admin laten staan en het wachtwoord onderrop de Box 12 in te tijpen. Verplicht is even een eigen wachtwoord te maken. Daarna opnieuw inloggen.  


@dommeke Ik heb een box 12. Ik ga je advies proberen!


Hoi @FPcha en welkom op het forum! Ik hoop dat je inmiddels weer een verbinding met de wifi hebt en dat de tips hierboven je verder hebben geholpen. Mocht je nog problemen ervaren, laat het dan vooral weten, dan denk ik met je mee. 


@Liesbeth_ Na het wijzigen van mijn wifi wachtwoord kon ik inderdaad weer verbinding maken. Probleem is dus opgelost. 


Top! Fijn dat het weer werkt.