Skip to main content

Zoals meerdere gebruikers lukt het niet meer om WiFi verbinding te krijgen op mijn laptop. Door het lezen van andere oplossingen heb ik de WiFi instellingen nu aangepast naar WiFi 5. Alleen als ik nu op Apply druk krijg ik de volgende pop-up te zien: 

please change the default value for SSID and the security key

Wat moet ik nu precies doen en waar? Ik kom er niet uit.

alvast bedankt voor jullie antwoorden. 

Hallo @Dinge18 als je de 1e keer inlogt in een KPN Box 12 is het ‘verplicht’ om het modemwachtwoord te wijzigen en de wifinaam (SSID) en het wifiwachtwoord. Dit om veiligheids redenen.

Iedere beetje hacker weet dat als deze als wifinaam voorbeeld: KPN13579ACEG ziet staan wat de mogelijkheden zijn, ze gooien er een programma op los dat de sleutels zo kan vinden.

 


Dank voor je snelle antwoord en ik snap wat je bedoelt. Alleen waar moet ik dat dan doen? 


Hallo @Dinge18 als je de 1e keer inlogt in een KPN Box 12 is het ‘verplicht’ om het modemwachtwoord te wijzigen en de wifinaam (SSID) en het wifiwachtwoord. Dit om veiligheids redenen.

Iedere beetje hacker weet dat als deze als wifinaam voorbeeld: KPN13579ACEG ziet staan wat de mogelijkheden zijn, ze gooien er een programma op los dat de sleutels zo kan vinden.

 

 

Dank voor je snelle antwoord en ik snap wat je bedoelt. Alleen waar moet ik dat dan doen? 

Dit is het venster waar het om gaat:

De naam achter SSID zult u moeten veranderen. En vervolgens al uw apparaten op dit nieuwe netwerk aan moeten melden…

Tja... ik heb het niet verzonnen. 


Dank!  Gelukt.