Skip to main content

Hallo,

Al een aantal jaren tevreden klant van KPN eigenlijk, maar nu gebeurt er wat raars. 

Met mijn laptop lukt het mij niet meer in te loggen op ons vaste wi-fi netwerk, terwijl alle andere apparaten (telefoons en laptops) wel verbonden blijven. Er is echter wel een tweede netwerk bijgekomen, wat ik niet zelf heb gedaan. Ons netwerk heet “Koos Draadloos” en nu is er een nieuwe genaamd “Koos".

Mijn laptop kan daarop wel inloggen met hetzelfde wachtwoord. Als ik inlog op de modem, zie ik ook Koos ertussen staan. Koos Draadloos staat op de Channel 6 en Koos op de Channel 108 (wat me verder niets zegt, maar even contact gehad met een vriend die wat ICT-verstand heeft). Bij connected devices staan geen onbekende dingen.

Hoe kan dit?

Daarnaast werkt ook het terugkijken met groene knop niet meer naar behoren. Regelmatig loopt ie of vast, of gaat ie door naar het volgende programma, terwijl het programma nog niet is beëindigd (bijvoorbeeld halverwege is). Als ik dan terugga naar tv-gids en het programma weer start met groene knop, gaat deze wel verder waar ik eerder gebleven was.

Ik kom verder via chat niet in contact met KPN en ook mailen lijkt geen oplossing meer, vandaar mijn vraag hier. Ik heb overigens een Experiabox V10

Bij voorbaat dank, Tim

Hallo @TimC 

 

Met een V10 modem heb je WiFi op 2 frequenties: 2.4GHz en 5GHz, deze hebben beide een aparte kanaalbereik, 2.4GHz gebruikt kanaal 1 t/m 13 en 5GHz kanaal 44 t/m 140.

Met de V10 kan je die beide frequenties een eigen naam geven en dat is wat er bij jou blijkbaar is gebeurd.
Misschien ooit zo ingesteld voor apparaten die alleen met 2.4GHz kunnen verbinden?

Je laptop wil blijkbaar alleen via 5GHz verbinden, dat is sowieso de beste optie voor een laptop omdat je daarmee ook hogere netwerk snelheden kan halen.

 

Je zou de TV ontvanger een frisse start kunnen geven om te kijken of dat helpt met de terugkijk problemen: https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/frisse-start.htm

 

Chatten met een medewerker kan al sinds een hele tijd niet meer, mailen kan ook niet, je kan wel gratis bellen met de klantenservice 0800-0402 (ma t/m vr 08:00 - 18:00, za 08:00 - 17:00)