Skip to main content

Na een lekkere vakantie van een paar weken wilde ik gisteren mijn laptop weer gebruiken, maar het lukt me op geen enkele manier om internet op te starten (soms lukt het heel even maar dan valt de WiFi ook meteen weer uit). Ik weet dat hier al veel topics over zijn, maar ik heb alles doorgelezen, alles wat ik op internet kon vinden geprobeerd maar het lukt niet.

Mijn andere apparaten op WiFi doen het allemaal gewoon.

 

Mijn laptop geeft bij de verbinding aan geen internet, beveiligd. Als ik de probleemoplosser laat checken krijg ik iedere keer de standaard gateway is niet beschikbaar.

 

Ik weet niet of dit er mee te maken kan hebben, maar ik had altijd 2 superwifipunten. In mijn vakantie had ik iedere keer storing met internet (inclusief storing tv) Telefonisch contact gehad. Helaas niet opgelost. Toen heb ik de wifipunten er achterweg gehaald en was de storing over. Maar ik heb er niet zoveel verstand van. Misschien heeft dit er niets mee te maken.

Ik hoop zo dat iemand mij kan helpen!

Alvast bedankt!

Heb je de mogelijkheid om je laptop bekabeld met een ethernetkabel rechtstreeks aan te sluiten op het modem ?


Op dit moment niet. Er zit geen aansluiting op de laptop (is zo'n klein ding waar je scherm af kunt halen), maar zou moeten kunnen met verloopstukje. Die zijn vast wel te krijgen 😊 Ga ik proberen.


Ik wou je niet gelijk op kosten jagen 😉.

Je apparaat staat toevallig niet in de vliegtuigstand ? Dit kun je per abuis aangeklikt hebben misschien.

Zie daarvoor instellingen>netwerk en internet> vliegtuigstand. Deze moet op uit staan.


🤣🤣🤣 Misschien eerst een crowdfunding opstarten.

 

Nee geen vliegtuigstand. Heel af en toe lukt het ineens om wel verbinding te maken, maar dat is van zo'n korte duur, een minuut of zo. En dan springt ie weer naar internet beveiligd en bij oplossingen standaard gateway niet beschikbaar.

Ik ben nu aan het werk op een oude laptop. Zelfde plek in huis. Gewoon verbinding. Geen probleem.


Dan moet het haast aan de netwerkadapter liggen van de laptop. Je kunt deze verwijderen en daarna je laptop weer opstarten dan installeert die zich vanzelf weer. Dit doe je als volgt :

Ga via "deze PC" rechtermuisknop naar >beheren>Apparaatbeheer>Netwerkadapters>je adapter ( meestal Intel …….). dubbelklik hier op>stuurprogramma>Apparaat verwijderen>bevestig met OK en herstart de laptop.

Zorg er voor dat je bij deze handeling geen andere programma's open hebt staan.

 


Dank je wel voor het meedenken en de uitleg, maar dat heb ik ook al een paar keer gedaan. 


Hi @CindyW, welkom hier. 

🤣🤣🤣 Misschien eerst een crowdfunding opstarten.

Ik moest hier even om lachen! 😅

Heb je ook het netwerk verwijderd/vergeten (sorry voor de seniorenlink, toevallig kwam dat naar voren op Google) en opnieuw verbonden? 


Hoi Alex,

EN lachen EN me daarna ook nog doorverwijzen naar het seniorenweb. Mooi is dat 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Ja heb ik ook al verschillende keren gedaan. Ik blijf dan de melding 

''Geen internet, beveiligd''  houden rechts bij verbindingen.


Ik heb sinds enkele dagen exact hetzelfde probleem. Ik heb bovenstaande zaken ook geprobeerd, maar helaas. Ik volg dit topic in de hoop dat er een oplossing komt. 


Intussen zijn er meer van deze laptop meldingen binnen gestroomd. Het heeft er schijn van dat het te maken heeft met de update naar wifi-6 van de Box 12. Het is afwachten tot er een oplossing komt. Tot die tijd zit er niets anders op dan de laptop bekabeld met een utp kabel direct op het modem aan te sluiten, zodat deze toch nog te gebruiken is. Een laptop zonder ethernet aansluiting zou je dan kunnen voorzien van een ethernet adapter via de USB ingang.

 


Bedankt voor je bericht. Vervelend maar dan weet ik in ieder geval dat ik zelf niets meer hoef te proberen en afwachten.

Gewoon even uit nieuwsgierigheid. Is het lastig om uit te leggen waarom de laptop waar ik nu mee werk op precies dezelfde plek het wel gewoon doet? Dat is wel een iets oudere laptop.


Sinds gisteravond een stabiele, snelle verbinding weten te krijgen met de laptop. 

Ik heb de volgende acties gedaan in Windows, apparaatbeheer, netwerkadapter, Intel wifi6 ( bij mij igv), eigenschappen, geavanceerd, 802.11n/ac/ax draadloze modus.

 

De waarde stond op 802.11.ax

Ik heb deze naar 802.11n gezet.

Sindsdien een probleemloze verbinding op 5GHz.

 

Ik hoop dat dit voor jou ook werkt. 


Mooi dat het bij jou werkt 👍. De waardes 802.11.ax en 802.11n  staan bij mij niet in het lijstje maar doet het prima op eigenschap; 802.11a/b/g draadloze modus en waarde; dualband  802.11 a/b/g. Sterker nog, als ik een van beide wijzig en de laptop herstart staan de oorspronkelijke waardes er weer in. 😉 Mijn laptop is nog geen jaar oud.


Hoi Matthijs, Hans,

Het werkte bij mij niet helemaal zoals bij Matthijs maar het heeft me op het goede pad gezet!

 

Hans, ik heb hetzelfde als jou maar als je 802. 11 a/b/g draadloze modem rechts bij waarde op 1. 5 GHz 802.11a zet dan doet ie het. Ook na opnieuw opstarten 😀

 

Superbedankt! 🥳🥳🥳🥳🥳🥳


@Matthijs19 en @HansaanZet, erg bedankt voor jullie bijdrages. 🙂

Hoi Matthijs, Hans,

Het werkte bij mij niet helemaal zoals bij Matthijs maar het heeft me op het goede pad gezet!

 

Hans, ik heb hetzelfde als jou maar als je 802. 11 a/b/g draadloze modem rechts bij waarde op 1. 5 GHz 802.11a zet dan doet ie het. Ook na opnieuw opstarten 😀

 

Superbedankt! 🥳🥳🥳🥳🥳🥳

Fijn dat alles weer werkt! 


Beste Cindy en Matthijs,

Dank voor jullie reacties. Ik was er al dagen mee aan het prutsen…. Beide oplossingen van jullie werken ook voor mijn laptop. Dank!

Florian


Hoi Florian,

Ik was ook al zoveel dagen aan het prutsen, hele internet doorgespit, alles geprobeerd. Fijn dat jij er ook iets aan hebt gehad!