Skip to main content

De verbinding met mijn standaard wifi netwerk van de KPB Box 12 valt via de laptop telkens weg. Alle andere apparaten hebben gewoon verbinding. Wanneer ik mijn telefoon (die op hetzelfde netwerk zit) als mobiele hotspot gebruik gaat het zonder problemen (alleen langzamer)!

Hi @rudimentus! Gek dat dit alleen met de laptop gebeurt. 😕 Wat als je een Extra Wifi netwerk instelt op de Box 12? Kan hij daar wel mee verbinden? Wellicht gaat hij niet goed om met het 5 Ghz netwerk, als je een 2.4 Ghz Extra Wifi netwerk aanmaakt hoop ik dat het beter gaat. 


Heb je de netwerk kaart al voorzien van de laatste drivers? Vaak moet je bij intel of realtek even de laatste ophalen voor het beste resultaat. 


De laatste drivers zijn geinstalleerd. Extra wifi netwerken werken beide evenmin. Dit terwijl andere apparaten daarop probleemloos werken. Overigens is het een tijdje goedgegaan nadat ik mijn laptop buitenshuis met een ander netwerk  verbonden had….?


Hallo @rudimentus heb je de modem al eens teruggezet van wif6 (ax) naar wifi5 (ac) dat helpt soms.

 


Ik heb de laptop teruggezet naar fabrieksinstelling. In het begin kon hij weer geen verbinding maken met het netwerk. Nadat ik telefoon als hotspot gebruikte maakte hij daarmee wel contact. Momenteel werkt het weer op standaard netwerk…. Dus wat het nou geweest is?


@rudimentus Fijn dat de reset van de laptop gewerkt heeft! Erg bijzonder dat dit gebeurde inderdaad, maar super dat het nu weer werkt. Bedankt voor het terugkoppelen!Â