Skip to main content

Sinds kort heb ik op mijn nieuw woonadres een pakket van Kpn met de Kpn box 12, het nieuwe zwarte kastje.

Nu werkt tv & internet inmiddels naar behoren maar krijg ik op m'n laptop het WiFi signaal maar niet gevonden… (via m'n telefoon en tv werkt internet overigens prima)

 

Nu las ik ergens dat je 't WiFikanaal van die box kunt wijzigen... Na wat puzzelen ben ik er via ander forum achter gekomen hoe dat in z'n werk kan gaan. o.a. via bijv https://mijnmodem.kpn

Via m'n telefoon zag ik dat ik zowel 't kanaal op 2.4ghz en 5ghz kan wijzigen OF op automatisch kan zetten.

 

Allereerst heb ik beide eens op automatisch gezet en nadien op m'n laptop "het zoeken naar beschikbaar netwerk" handmatig ververst. Helaas kwam m'n eigen netwerk nog steeds niet naar boven. Nadien ben ik bij 2.4 kanaal 1 t/m 13 afgegaan / ingesteld en nadien telkens op de laptop "het zoeken naar beschikbaar netwerk" ververst. Ook nu komt m'n eigen netwerk nog steeds niet naar boven!

 

Is er iemand met de gouden tip die mij zou kunnen helpen?

Alvast dank

 

 

 

Hi @MikkieMakkie, welkom en dank je wel voor jouw bericht. Het is ontzettend lastig als jouw laptop het wifi signaal niet kan vinden. Ervaar je het probleem op dit moment nog steeds? Mocht dat het geval zijn, kun je dan aangeven welk merk en type laptop je hebt? Ook ben ik benieuwd wat je, naast het aanpassen van het kanaal, nog meer hebt gedaan om het probleem te verhelpen. Dit om te vorkomen dat we dubbele dingen gaan doen. Ik hoor het graag van je!


Hallo @MikkieMakkie , mogelijk weer een bekend probleem @Ron 

Aha, de KPN Box 12, die staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

De oplossing voor dit probleem is mogelijk de WiFi driver van je laptop handmatig te updaten via de Intel website.

De allerlaatste Windows updates draaien wil ook soms helpen. De laptop tijdelijk bedraad aansluiten, Windows updaten en kijken of dan wel de wifi naam verschijnt.

Lukt dat allemaal niet, dan moet je de WiFi instellingen van de KPN Box aanpassen

Zet dan in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Hoi Ron & Ruud,

 

Dank voor jullie kennis van zaken…

Het probleem is opgelost met de info van Ruud. Heb de Wifi instellingen "Wireless Mode" van de KPN box aangepast. Deze komt nu wel overeen met de poort op de laptop en alles werkt naar behoren!

Gr


Dank je wel voor de update. Goed om te lezen dat je het probleem hebt op kunnen lossen met de tips van Ruud. :relaxed: Als we nog iets voor je kunnen betekenen, trek gerust aan de bel. We helpen je graag verder!


Reageer