Skip to main content

Sinds kort zijn we naar KPN overgestapt.

In het begin meteen problemen omdat kabels van kpn die het huis in liepen beschadigd waren.

Hierdoor vooral problemen met wifi omdat deze op 1 "poot” liep.

Monteur heeft alles keurig opgelost. aangezien we superwifi punten hebben moest de wireless op de experia v10 uit. Monteur weg wifi is ok. niet super sommige telefoons/tablets valt de wifi weleens een seconde weg volgens de kinderen. zelf geen last van.

De laptop daarentegen ziet onze wifi maar niet. loop al weken te klooien met een hotspot  van de telefoon.

alle telefoons tablets toon televisies etc zien en het normale netwerk en het gastnetwerk. 

op het moment dat ik in de instellingen de wireless aanzet en op toepassen in de router druk. zegt hij wel dat deze op aan staat maar uit en inloggen blijft hij op uit staan.

*dus met wireless aan en superwifi tegelijk zag de laptop de wifi wel.

Ik zie tenminste 1 kpn net werk van de buren en een heel zwikje ziggo routers.

 

iemand een idee waar dit fout gaat

De laptop heeft mogelijk moeite met WiFi 6 wat de zwarte SuperWiFi's uitzenden. Kunt u inloggen op de SuperWiFi's?


de wachtwoorden op de superwifis doen het niet niet.

 

heb ze al een keer gereset maar dat mocht niet helpen


de wachtwoorden op de superwifis doen het niet niet.

 

heb ze al een keer gereset maar dat mocht niet helpen

Gebruikt u wel het admin password? 


ja het admin wachtwoord van de superwifi die blauw knippert


Het is gelukt. had wat voeten in aarde meerdere resets van de superwifi. en toen via de qr code en de app. een instelling veranderd ook maar meteen extra wifi ingeschakeld hopend door te spreiden dat de kids geen last mee van wegval hebben. 

heb alleen bij de 2.4ghz de ax weggehaald. zou geen problemen moeten opleveren dacht ik.

laptop ziet beide netwerken nu.

en voorzover ik het kan zien kunnen alle apparaten dit ook.


Door de ax weg te halen heeft u nu geen WiFi 6 meer. U zou de laptop kunnen verbinden met het Extra WiFi netwerk. Dat is sowieso nooit WiFi 6. Dus dat zou moeten lukken. Dan kunt u bij het normale netwerk die ax weer terug zetten. Zo hebben de overige apparaten wel weer WiFi 6.

Als u tenminste überhaupt apparaten in huis heeft die WiFi 6 ondersteunen 😁


Reageer