Skip to main content

Wij hebben al langere tijd last van uitvallende wifi. Of trage. Zelfs de Wifimanager geeft aan dat het slecht is. De TV zoekt af en toe zenders. Ik heb nummer 1200 gebeld voor een oplossing. Er volgde geen advies, maar slechts kritiek (op mijn TP-links). Ik werd wel doorverbonden met een ander nummer, waar ik, blijkt later op mijn factuur EUR 17,08 (zie bijlage), voor moet betalen. Ik ben hierover niet geïnformeerd door de medewerker. En wat nog veel erger is; uw medewerkers hebben mij niet eens geholpen. Wij hebben nog steeds zeer slechte wifi  en regelmatig geen internet. Het advies was onbegrijpelijk, langdradig en niet to-the-point.

Ik verzoek u het bedrag € 17,08 terug te storten op mijn rekening of te verrekenen met mijn volgende factuur. Tevens zou ik nu toch echt een keer geholpen willen worden door een professional met verstand van wifi en internet. In ieder geval door iemand die het kan oplossen.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

De klantenservice van kpn heeft een gratis nummer 0800-0402. Je hebt gebeld via een duur belbedrijf, gevonden op Google vermoed ik. Die kosten worden niet vergoed. Wat betreft de WiFi helpen we je graag. Kan je iets meer vertellen over je netwerk?


Ik heb 1200 gebeld, het gratis nummer van KPN en kennelijk daarna servicenummer 1835. De personen aan de telefoon (eerst 1200: begreep niet waarom en zou me doorverbinden met haar collega, daarna dat andere nummer dus (zonder melding dat dat geld zou kosten), en die had alleen een technisch verhaal (te laag abo, geen TP link ondersteuning, oude router, slechte opstelling, enz. Bij mijn vraag naar iemand die hier zou kunnen kijken, kreeg ik weer hetzelfde riedeltje). Daarna heeft mijn vrouw WiFimanager gedaan (3e keer; laatste keer werkte het en was de constatering dat die wel laag was) 

Ik heb de router van KPN (Expedia 10??) en 3 TP links. In eerste instantie hadden we naast de router van KPN slechts 1 TP link. Dat betekende dat we slechts op 1 plek Wifi hadden. Na de drie ging het goed, maar sinds de komst van opeens veel meer netwerken is het minder geworden. Zelfs de televisie (via Hussel abo) zoekt regelmatig zender en geeft de TV dus kort een blauw scherm.

Ik wil best betalen als het probleem daarmee opgelost wordt, maar nu is het allemaal bar en boos.

 


Welk type tp link? Is dat iets wat via het stopcontact gaat?


Het is idd een tp link via stopcontact. Er staat verder niks op.


Als he goed wifi wil krijgen via het stopcontact moet ik je teleurstellen.  Dat gaat nooit lukken. Het kan je hele netwerk verruineren.  Het moet echt anders.  Ik geef je graag tips als je dat op prijs stelt.


Uiteraard stel ik dat op prijs. Want wat we nu hebben is vreselijk. 


Dan gaan we aan de slag @JanLo :wink: . Je hebt sowieso het best modem wat kpn op dit moment heeft dus dat is al mooi. Is de tv ontvanger met een kabel verbonden aan het modem of gebruik je een draadloos verbindingset? Waar heb je het modem staan?


Ik wil graag even inspringen want ik zie iets waar ik graag even wat vraagtekens bij zou willen zetten. Klopt het dat ik van je begrijp @JanLo dat een van onze medewerkers je heeft doorverbonden naar een betaald nummer? Als dit zo is zou ik je graag willen vragen je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dat gedaan hebt. Het is super belangrijk dat als mensen ons gratis nummer bellen dat er niet ineens als “verrassing” kosten ontstaan. Verder wil ik @Joep1965 bedanken voor het vlotte oppakken. Je bent in goede handen! :wink:


Hallo Bram,

Ik heb ongeveer een maand geleden gebeld met dat nummer. Kreeg daar iemand die mij niet begreep en ik werd doorgeschakeld. Die persoon kwam alleen maar een technisch verhaal, dat mijn abonnement ook wel erg weinig snelheid bood (of zoiets), dat TP link niet door KPN wordt ondersteund enz.  Ook mijn vraag dat de laatste tijd er plotseling heel veel nieuwe netwerken in de buurt opdoken en of dat wellicht een reden zou kunnen zijn, werd geantwoord dat het allemaal niks uitmaakte. Ook iemand langs sturen werd afgedaan als onnodig. Ik raakte steeds meer geirriteerd (sorry) en we hebben het gesprek beeindigd onder het mom dat ik nog even verder zou zoeken. Het gaat me niet om het bedrag, want als ik tevreden zou zijn geweest is er geen punt. Ik ben wel blij met dit Forum, omdat ik de indruk krijg dat ik geholpen ga worden.  

Hallo Joep,

Het modem hangt in de gangkast aan de wand. Er is vanuit de uitgang ethernet 2 een draad die naar het zwarte kastje (Arris VIP 2952 V2) loopt. vandaar loopt een kabel naar de TV. Het modem hangt in de gangkast, achter een deur. Het huis is van 1555 (dus alles hout), heeft een keldergewelf (waar eigenlijk mijn werkplek is), de BG, de 1e en de 2e verdieping. Er hangt een TP link in de kelder, in de keuken (BG) en in de slaapkamer (1e). Ik werk nu in de slaapkamer op de 2e verdieping en daar heb ik verbinding met de slaapkamer op de 1e. Alles draadloos. De kelder is een drama. 


Hallo Joep,

Ik vergeet te schrijven dat de TV op de 1e verdieping ook een zwart TV kastje heeft, die bedraad is via een DVS1200.

Trouwens de voeding van het modem in de gangkast krijgt zijn stroom ook via een DVS1200. Het modem is trouwens bedraad vanuit DSL en vanuit Ethernet 1. Ik zou even moet kijken waar die draden dan naar toe gaan, als dat nodig zou zijn.


Hallo Joep,

Ben even weg geweest. Inmiddels is de TV ook al een paar maal opnieuw opgestart omdat er geen verbinding gemaakt kon worden. Ik ben dus wel erg nieuwsgierig wat je mij verder kan adviseren?! 


Hallo Joep 1965,

Ben even weg geweest. Inmiddels is de TV ook al een paar maal opnieuw opgestart omdat er geen verbinding gemaakt kon worden. Ik heb ook geen treacties van jou gezien, dus misschien ben je er zelf ook nog tussenuit geweest. Mocht je toijd hebben, dan stel ik het op prijs om te horen wat je mij verder kan adviseren?! 


Aha je bent er weer!! Ik lees dat je met draadloze verbindingsets werkt en met tp link. Ik vermoed dat die ook data versturen via het electriciteitsnetwerk.  Wil je het goed hebben dan moet er op iedere verdieping een wifi punt komen die bekabeld zijn aan het modem.  Op die manier kan je één groot WiFi netwerk maken zodat je het hele huis door kan lopen zonder de verbinding te verliezen.  Is het leggen van kabels een optie voor je?


Dank voor je snelle reactie. Het leggen van kabels is een optie naar de kelder,verdieping waar de ontvangst echt heel slecht is. Ik kan daar mijn verlichting (LSC) ook niet meer bedienen sinds er zoveel netwerken bij gekomen zijn. Dus daar zou het moeten en kunnen. Maar de verdiepingen zijn lastig. Het is niet eenvoudig om ergens doorheen kabels te leggen. Het is een oud monument uit 1555. Dus ik zou de BG, de 1e en 2e liever draadloos houden. 


Je zal er niet aan ontkomen om te investeren in goede wifi versterkers. De goedkoopste oplossing is om de wifimanager te doen. Haal voor je die doet alle draadloze appartuur weg. Vrijwel zeker krijg hellhe dan het aanbod 2 super wifi's voor € 69,00. Je kan er dan nog 2 los bij kopen. Of je investeert meteen € 400,00 en je koopt een tp link deco m9 4 pack. Dit is de link naar de wifimanager. Als het zelf niet ziet zitten kan je het natuurlijk ook helemaal laten verzorgen door kpn.


Hallo Joep,

Ik heb Wifimanager al eerder en vaker uitgeprobeerd. De uitkomsten waren zeer wisselend, maar altijd met ‘alles’ nog aan. Ik ga dat nogmaals doen zonder alle TP links die ik nu heb. En dan gaan we waarschijnlijk gewoon alles laten verzorgen door KPN. 

Ontzettend bedankt zover.