Skip to main content

mijn internetverbinding valt heel vaak weg, wel zo'n 20 keer per dag. Als alles het doet is het signaal uitstekend. Het is geen KPN-storing.

Ik heb een Fritzbox7581 (want xs4all-klant), een een Fritz-repeater.

Mijn apparaten werken zowel op 2,4Ghz als op 5Ghz, beide uitstekend signaal, áls het werkt. Service-tool van KPN gebruikt (NT-kastje uit en aan, modem uit en aan), werkt allemaal niet. Soms valt alleen internet weg, soms ook inclusief radio en TV. Ik word hier erg moe van.

Wat us er allemaal aangesloten op het modem? 


Wat zit er in de “gebeurtenissen” logfile onder systeem in de 7581?

 


draadloos: 2 PC’s, 2 tablets, 2 telefoons, thermostaat, printer

bekabeld: 2 radio en 2 TV, (1 radio en 1 TV via lichtnet (Devolo)), converter zonnepanelen, telefoon (via switch)


bij gebeurtenissen zie je alleen de nieuwe aanmeldingen ná de laatste storing


radio/TV is natuurlijk 1 ding


Haal eerst die Devolo maar eens weg. Ondersteunt de switch Igmp snooping? Heb je toevallig een sma omvormer bij de zonnepanelen?


ik heb inderdaad een SMA converter


switch is Netgear prosafe plus GS105Ev2, volgens de site van Netgear is dat met IMGP-snooping


Zorgt die storing ervoor dat je Fritzbox reset, zodanig dat ook je historie verdwijnt? Of heb je hem zelf gereset?
Als jij het niet doet, Dan zou ik een nieuwe vragen bij XS4all. Dat is niet normaal.

Waarschijnlijk krijg je dan ook weer een nieuwer model.


Lees dit even. Herken je wat daar staat?


Lees dit even. Herken je wat daar staat?

bij mij is het een ander probleem, de hele verbinding knalt er telkens uit, en meestal komt hij vanzelf weer terug; tijdens dit hele draadje is het al 4 of 5 keer gebeurd


Zorgt die storing ervoor dat je Fritzbox reset, zodanig dat ook je historie verdwijnt? Of heb je hem zelf gereset?
Als jij het niet doet, Dan zou ik een nieuwe vragen bij XS4all. Dat is niet normaal.

Waarschijnlijk krijg je dan ook weer een nieuwer model.

nee, ook als ik hem zelf niet reset verdwijnt de historie


Ik wil je toch vragen om uit te sluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door iets in jouw netwerk.  Wil je testen met alleen een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem zonder andere aangesloten appartuur en zonder Devolo.  Als het probleem er dan nog is dan ligt het probleem bij kpn. Gezien de Devolo en de sma omvormer denk ik dat daar toch een conflict zit waardoor het modem uitvalt. Ook om te voorkomen dat je kosten voor een monteur krijgt omdat het in jouw domein zit.


Ik wil je toch vragen om uit te sluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door iets in jouw netwerk.  Wil je testen met alleen een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem zonder andere aangesloten appartuur en zonder Devolo.  Als het probleem er dan nog is dan ligt het probleem bij kpn. Gezien de Devolo en de sma omvormer denk ik dat daar toch een conflict zit waardoor het modem uitvalt. Ook om te voorkomen dat je kosten voor een monteur krijgt omdat het in jouw domein zit.

Nou, dat ga ik dan maar proberen ….

Bedankt in ieder geval!


Zorgt die storing ervoor dat je Fritzbox reset, zodanig dat ook je historie verdwijnt? Of heb je hem zelf gereset?
Als jij het niet doet, Dan zou ik een nieuwe vragen bij XS4all. Dat is niet normaal.

Waarschijnlijk krijg je dan ook weer een nieuwer model.

nee, ook als ik hem zelf niet reset verdwijnt de historie

bedankt voor de reactie!


Ik wil je toch vragen om uit te sluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door iets in jouw netwerk.  Wil je testen met alleen een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem zonder andere aangesloten appartuur en zonder Devolo.  Als het probleem er dan nog is dan ligt het probleem bij kpn. Gezien de Devolo en de sma omvormer denk ik dat daar toch een conflict zit waardoor het modem uitvalt. Ook om te voorkomen dat je kosten voor een monteur krijgt omdat het in jouw domein zit.

Zelf heb ik er nog nooit van gehoord dat een Fritzbox zou herstarten door iets uit het netwerk.

Als de voeding van de Fritz aan het overlijden is, dan kan het wel zijn dat te veel devices eraan ervoor zorgen dat ie het niet trekt en dan weer doorgaat als het weer herstart is. 

Ik zou eerst de Xs4All lijn bellen een een andere modem vragen. de 7581 is ook wel aardig EOL. Die van mij is twee jaar geleden vervangen door een 7583.


nogmaals dank


Ha @FrH, hoe staat het er nu mee? Ik vond zowel dit:

Ik wil je toch vragen om uit te sluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door iets in jouw netwerk.  Wil je testen met alleen een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem zonder andere aangesloten appartuur en zonder Devolo.  Als het probleem er dan nog is dan ligt het probleem bij kpn. Gezien de Devolo en de sma omvormer denk ik dat daar toch een conflict zit waardoor het modem uitvalt. Ook om te voorkomen dat je kosten voor een monteur krijgt omdat het in jouw domein zit.

als ook dit: 

Als de voeding van de Fritz aan het overlijden is, dan kan het wel zijn dat te veel devices eraan ervoor zorgen dat ie het niet trekt en dan weer doorgaat als het weer herstart is. 

Ik zou eerst de Xs4All lijn bellen een een andere modem vragen. de 7581 is ook wel aardig EOL. Die van mij is twee jaar geleden vervangen door een 7583.

goede tips! Is het bij jou nu opgelost?


advies Joep heb ik opgevolgd, alle mogelijk conflicterende apparaten afgekoppeld. Probleem bleef bestaan. Dus had EAZ1964 ook gelijk. Ik ben nu in het trotse bezit van een 7590. Een beste antwoord is hier dus niet te geven. Dank aan beiden.


Fijn dat je het nog even liet weten! Ik markeer toch een beste antwoord: de reacties van Joep1965 en EAZ1964 kunnen ook voor andere klanten van toegevoegde waarde zijn. Zo zien zij in een oogopslag wat een geschikt antwoord voor deze vraag is.