Skip to main content
Antwoord

Laten verwijderen oude PTT kast, kan dat?

• May 9, 2025
  • 10 reacties
  • 113 keer bekeken

Jasper88Z
Deelnemer

Deze oude PTT kast staat nog in mijn voortuin. Zou deze verwijderd kunnen worden?

Beste antwoord door Ik_Combineer

Bedankt voor de tag ​@Marlon92 

Dit is een stap58 kast, zitten in een reeks van 5 dus je hebt er in de buurt nog 4 andere staan.

Per kast zitten er 16 mensen aangesloten en zijn er 4 reserve aders. Alle kabels lopen door alle kasten dus er lopen 80 aansluitingen door de kast in totaal.

Als glasvezel net is afgerond zal deze kast nog zeker 3 jaar in dienst zijn, en mocht een van uw buren een PSTN abonnement hebben kan het nog vele jaren duren voor er niks meer door de kast heen loopt. Een verplaatsing aanvragen is zeer kostbaar.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 9, 2025

Beste ​@Jasper88Z,

Staat de kast letterlijk op jouw grond?

Heb je er last van?

Via die kast heb je waarschijnlijk internet en vaste telefoon als je nog op DSL koper zit.

• May 9, 2025

Hij ziet er misschien oud uit, maar de kans is groot dat die nog gewoon in gebruik is.

Heb je glasvezel van KPN? 

Jasper88Z
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 9, 2025

Beste ​@Jasper88Z,

Ja dat is mijn zijtuin. Zitten nog meerdere meters naast riching de poort.

Jasper88Z
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 9, 2025

Hij ziet er misschien oud uit, maar de kans is groot dat die nog gewoon in gebruik is.

Afgelopen maand is hier een glasvezelkabel van KPN aangesloten ja. (heb ik geen abonnement op)

• May 9, 2025

Afgelopen maand is hier een glasvezelkabel van KPN aangesloten ja. (heb ik geen abonnement op)

Dan duurt het nog een paar jaar voordat iedereen van koper op glasvezel over is. Er zijn er altijd wel een paar tussen die niet zoveel haast hebben. Als je een paar weigeraars in de straat hebt wonen, dan duurt het nog veel langer.

Jasper88Z
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 9, 2025

Dan duurt het nog een paar jaar voordat iedereen van koper op glasvezel over is. Er zijn er altijd wel een paar tussen die niet zoveel haast hebben. Als je een paar weigeraars in de straat hebt wonen, dan duurt het nog veel langer.

Voor hoe groot gebied wordt dit gebruikt? Er is hier wel al jaren glasvezel van Odido namelijk.

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • May 9, 2025

@Jasper88Z Je kan er ook een kunsthaag voorzetten……..google naar “Kunsthaag”  er is keuze genoeg. Zet er desnoods ook nog zo’n simpel bistro tafeltje of setje voor. Ik zou er geen jaren tegen aan willen kijken als verwijderen voorlopig niet mogelijk is.

Jasper88Z
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 9, 2025

Beste ​@Jasper88Z,

Heb je er last van?

Via die kast heb je waarschijnlijk internet en vaste telefoon als je nog op DSL koper zit.

Gelukkig zit ik dat zelf al 100 jaar niet meer. In deze woning sowieso zelf op glasvezel.

• May 9, 2025

Voor hoe groot gebied wordt dit gebruikt? Er is hier wel al jaren glasvezel van Odido namelijk.

Daar kan ​@Ik_Combineer meer over vertellen. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • May 9, 2025

Bedankt voor de tag ​@Marlon92 

Dit is een stap58 kast, zitten in een reeks van 5 dus je hebt er in de buurt nog 4 andere staan.

Per kast zitten er 16 mensen aangesloten en zijn er 4 reserve aders. Alle kabels lopen door alle kasten dus er lopen 80 aansluitingen door de kast in totaal.

Als glasvezel net is afgerond zal deze kast nog zeker 3 jaar in dienst zijn, en mocht een van uw buren een PSTN abonnement hebben kan het nog vele jaren duren voor er niks meer door de kast heen loopt. Een verplaatsing aanvragen is zeer kostbaar.