Skip to main content

Vanavond was de LED van 1 van de superwifipunten paars.

in mijn actie voor herstart heb ik op de WPS-knop gedrukt. Dat leverde niets op.

Vervolgens het superwifipunt al 2 keer herstart.

De cyclus van LED-kleur is: groen knippert - paars (kort) - groen (kort) - uit (kort) - groen knippert (rustig) - groen knippert (snel) - uit.

Ik zie hem niet terug in de wifi-analyzer. Hij levert geen internet meer.

Hoe krijg ik hem weer aan de praat?

Betreft dit een versterker die draadloos is aangesloten? Ik vermoed van wel, sluit het even 10 min bekabeld aan op je modem en reset de versterker met naald/tandenstoker (ca. 10 sec ingedrukt houden en loslaten). Na 10 min zou lampje constant groen moeten branden en kun je het weer op de oude plek terug zetten.


hallo, het heeft even geduurd voor ik met het probleem verder kon.

ik heb het superwifi-punt met het probleem aan het modem gekoppeld. Na ongeveer een minuut heb ik hem gereset. Vervolgens heb ik hem ruim 10 minuten laten werken. Toen was het licht weer groen.

Het superwifi-punt uit gedaan, los gekoppeld en weer op zijn plek in de kamer geplaatst.

Hij heeft vervolgens de cyclus doorlopen, maar eindigt met blauw-paars als kleur. Vastgesteld dat hij geen internet doorgeeft.

Ik ben dus wel iets verder, maar wij zijn er nog niet.


Hmm, ik neem aan dat je in ieder geval 2 super wifi punten in bezit hebt, wat gebeurt er als je ze met elkaar van plaatst wisselt?


Hmm, ik neem aan dat je in ieder geval 2 super wifi punten in bezit hebt, wat gebeurt er als je ze met elkaar van plaatst wisselt?

@gjtm is de ene WiFi punt naar de andere WiFi punt niet te ver van elkaar weg? 🤔


Hmm, ik neem aan dat je in ieder geval 2 super wifi punten in bezit hebt, wat gebeurt er als je ze met elkaar van plaatst wisselt?

@gjtm is de ene WiFi punt naar de andere WiFi punt niet te ver van elkaar weg? 🤔

 

Dacht ik ook direct aan, daarom benieuwd of het probleem bij een wissel blijft. Zo ja, dan waarschijnlijk te ver, en indien het dan wel werkt is er misschien toch iets mis met koppeling onderling die draadloos niet meer tot stand wil komen.

@Djellie Zie je alle versterkers wel in de kpn thuis app staan als ze (desnoods bekabeld) aangesloten zijn?


heren,

ik heb de suggestie van omwisselen vandaag opgevolgd.

Degene die direct aan het KPN-modem is gekoppeld (NR1) wordt op de nieuwe plek uiteindelijk ROOD.

Degene die blauw/paars was, (NR2) wordt aan het KPN-modem uiteindelijk GROEN.

Als ik NR1 weer aan het KPN-modem koppel wordt hij uiteindelijk weer GROEN.

Als ik NR2 weer op zijn oude plek zet wordt hij uiteindelijk weer ROOD.

Wat betreft afstand staan ze vanwege omstandigheden hooguit 5 meter bij elkaar vandaan.

De KPN-thuis-app ben ik nog niet mee bezig geweest.

Met de WIFI-Analyzer op mijn Android-telefoon zie ik onder mijn WIFI-naam wel steeds meer MAC-adressen staan die niet corresponderen met de MAC-adressen van MODEM en beide SUPERWIFI-punten.

Dus daar ga ik morgen even onderzoek naar doen.

Ik zal dan ook even laten weten wat de KPN-Thuis-app laat zien.

 


Ik heb het SuperWifipunt (NR2) dicht bij het bedrade exemplaar (NR1) gezet.

Toen was het licht nog steeds ROOD. Vervolgens NR2 bedraad aan KPN-modem gezet en vervolgens een poosje laten draaien. Het licht werd weer groen. Vervolgens de kabel naar KPN-modem losgehaald. Na kort ROOD werd NR2 uiteindelijk weer GROEN.

Vervolgens weer op zijn plek waar het niet goed werkte. Daar werd het licht na opstartcyclus weer groen.

Tenslotte een laptop gekoppeld. Die meldt netjes dat hij bedraad aan internet zit.

Dus het probleem is weer opgelost.

Dank voor de ondersteuning.

Wat ik nog wel vreemd vind is dat de info over SuperWifiPunten slecht te vinden is. Vooral bij storingen wil ik ook nog wel eens even inlezen hoe je het moet oplossen ipv zondermeer een app starten op de telefoon of zoiets.


Goed dat het opgelost is en fijn dat je dat ook even terugkoppelt. :thumbsup:

Zelf ook even geprobeerd wat meer info te vinden, en dat valt inderdaad tegen. Maar ik ben bang dat men iedereen aan die thuis app wil hebben, wel jammer ja.