Skip to main content

Geachte heer, mevrouw, 

Recent is in Naarden door Delta glasvezel aangelegd (nog niet tot aan de huizen). Nu zag ik op jullie site dat KPN eveneens in Naarden glasvezel gaat aanleggen. Klopt dit? Gaat KPN dan apart kabels leggen? Of wordt hiermee bedoeld dat je met gebruikmaking van de kabels van Delta een abonnement bij KPN kan afsluiten? Delta geeft aan binnenkort de aansluiting in huis te komen installeren. Liever wacht ik op KPN. Wat is verstandig in deze?

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Vriendelijke groet,

Niene

Dag @Nien55 Kpn werkt niet samen met Delta. U kunt er hier vanalles over lezen.  


KPN levert niet over de infrastructuur van DELTA. Als je bericht hebt ontvangen van KPNNetwerk dan zullen ze een nieuw glasvezelnetwerk aanleggen en krijg je dus inderdaad een nieuwe aansluiting van KPNNetwerk naast eventuele andere aansluitingen. (Dsl, coax, delta fiber)


@Nien55 Ik neem aan dat je dit op onderstaande site hebt gezien.

https://www.kpnnetwerk.nl/planning/

 

Ja, dat betekent dat KPN Netwerk bezig is met de voorbereidingen van de aanleg van een eigen netwerk, buiten dat van Delta om. Maar besef wel dat het ook makkelijk nog twee jaar kan duren voordat er iets gebeurt.

Dus wacht daar niet op als je denkt snel glasvezel van KPN te kunnen afnemen. Dat is niet het geval.


Dank u voor uw reacties! Dat laatste is relevant. Dat had ik mij niet gerealiseerd. Als het nog lang duurt, is het misschien niet de moeite hier op te wachten. 

Vriendelijke groet!