Skip to main content

Hallo,

ik las recent pas onderstaande bericht dat KPN bezig zou zijn met plannen van glasvezel aanleg in Naarden. Dit bericht was gedateerd juni 2023. We zijn nu een jaartje verder en de KPN website geeft aan “We maken een planning”.

 

Omdat Delta Fibre ook bezig is met aanleg, komen bij mij aan aantal vragen op:

  • Is de aanleg daadwerkelijk in heel Naarden? Of alleen het bedrijventerrein (waar toevallig ook een enquete liep een tijdje terug)? De postcode check lijkt aan te geven dat het voor heel Naarden geldt.
  • Als inderdaad heel Naarden aan bod komt, gaat dat betekenen straks elk huis twee glas aansluitingen krijgt? (afgezien van wat eigenaren cq VVE’s wel of niet toestaan).
  • Of neemt KPN de aanleg over van Delta FIbre? 

Hoi Obe, Je kan op kpnnetwerk.nl je postcode en huisnummer invoeren en dan krijg je te zien of KPN al plannen heeft op jou postcode en huisnummer voor glasvezel


Hoi Obe, Je kan op kpnnetwerk.nl je postcode en huisnummer invoeren en dan krijg je te zien of KPN al plannen heeft op jou postcode en huisnummer voor glasvezel

 

Dat had ik al bekeken uiteraard zoals ik al schreef. De status is “We maken een planning”. Maar de werkelijke vraag is eigenlijk… krijgen we op termijn twee aansluitingen (Delta én KPN)?

Niet dat ik bezwaar daar tegen heb, het is wel prettig te weten zodat ik de ruimte hiervoor op kan voorbereiden.

 


Hoi Obe, Je kan op kpnnetwerk.nl je postcode en huisnummer invoeren en dan krijg je te zien of KPN al plannen heeft op jou postcode en huisnummer voor glasvezel

 

Dat had ik al bekeken uiteraard zoals ik al schreef. De status is “We maken een planning”. Maar de werkelijke vraag is eigenlijk… krijgen we op termijn twee aansluitingen (Delta én KPN)?

Niet dat ik bezwaar daar tegen heb, het is wel prettig te weten zodat ik de ruimte hiervoor op kan voorbereiden.

 

Dat zal heel goed kunnen, ik heb al eens eerder gelezen op internet dat meerdere mensen 2 glasvezel aansluitingen hebben in huis, 1 van KPN en 1 van een andere provider. Ik vind het maar vreemd en inefficiënt 


Dat zal heel goed kunnen, ik heb al eens eerder gelezen op internet dat meerdere mensen 2 glasvezel aansluitingen hebben in huis, 1 van KPN en 1 van een andere provider. Ik vind het maar vreemd en inefficiënt 

 

Of het inefficient is, is hoe je er naar kijkt. Technisch gezien is een dubbele aansluiting wel een goede redundantie als men een hoge zekerheid wil hebben met de internet verbinding. Voor mijn werk is zo’n aansluiting ook wel interessant.


Goedemorgen @obe en bedankt voor jouw bericht :)

Klopt, het is inderdaad mogelijk om 2 verschillende glasvezelaansluitingen te krijgen. In dit wat oudere topic kun je daar ook meer over lezen! Dat het voor jouw werk alleen maar fijn is, is dan natuurlijk mooi meegenomen. Voor verdere vragen over de planning & aanleg, kun je ook altijd terecht bij KPN Netwerk.


Reageer