Skip to main content

Beste forum,

 

Al langere tijd ervaren we problemen met internet op laptop en telefoon. De internetsnelheid hebben wij al opgevoerd naar 200Mbps download en 20 Mbps upload. Eén van onze laptops voldoet (draadloos) wel aan deze snelheid, maar zowel mijn eigen telefoon als laptop komen hier niet aan. De downloadsnelheid komt net niet aan de helft (97 Mbps). De laptop is nog geen jaar oud en zou (naar mijn idee) deze snelheid wel moeten kunnen bereiken. De laptop is een Lenovo IdeaPad Gaming 3 15IMH05 81Y40196MH.

Wanneer de laptop overigens aangesloten is via de ethernet kabel, bereikt hij wel de verwachte snelheid. De uploadsnelheid is zowel draadloos als aan de kabel wel meer dan voldoende (boven de 50 Mbps).

Ik heb zelf weinig verstand van dit soort zaken, dus ik hoop dat iemand hier mij misschien wat advies zou kunnen geven. Welke stappen zou ik kunnen ondernemen om de snelheid ook draadloos te verbeteren? 

 

Alvast bedankt!

Als de andere devices wel  de juiste snelheid halen, dan lijkt mij dat het op de lenovo ideapad gezocht moet worden. 

Meest voor de hand liggend is dan de driver of instellingen van de netwerkkaart. 

Best kun je op de lenovo support site eerst eens de nieuwste driver downloaden en installeren.

https://support.lenovo.com/nl/nl/downloads/ds543772-wlan-driver-intel-realtek-for-windows-10-64-bit-ideapad-gaming-3-15imh05

 

Laat even weten of dat helpt.